نمایه نویسندگان

آ

  • آثری، محمد جواد یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • آزوغ، سمیرا بررسی نقاط ضعف و قوت کتاب شیمی پایۀ دهم از نقطه نظر دبیران شیمی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 41-49]
  • آشوری، اکرم طراحی آزمایش تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن جهت تفهیم علم نانو به عنوان یک فناوری نوین در زمینه توسعه پایدار [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 51-57]
  • آقازاده، فاطمه طراحی فعالیت یادگیری با رویکرد رفع کج فهمی آموزشی دانش آموز پایه هشتم به منظورآموزش رسم مدل بور [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 28-42]
  • آقایی چادگانی، محبوبه محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • آقایی چادگانی، محبوبه طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]

ا

  • ابراهیم پور، ندا آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • ابراهیم پور، ندا بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]
  • ابراهیمی اورنگ، اکبر تاثیر یادگیری معکوس بر خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 37-58]
  • ابراهیمی اورنگ، مهدی تاثیر یادگیری معکوس بر خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 37-58]
  • احسانی تیلمی، سلمی بررسی تأثیر رشته‌ی تحصیلی دانشجومعلّمان در مقطع دبیرستان بر راهبردهای تدریس دروس آزمایشگاهی مانند علوم [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 81-98]
  • احمد آبادی، زهرا طراحی یک آزمایش سبز برای آزمایشگاه شیمی فیزیک - سیستم ساده تعادل فازی دو جزیی جامد-مایع [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 35-50]
  • احمد آبادی، زهرا طرّاحی آزمایش ساده و سبز برای آزمایشگاه شیمی فیزیک 1: سیستم تعادلی فازی دو جزئی جامد – مایع با نقطۀ اتکتیک ساده [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 91-108]
  • احمد آبادی، زهرا بررسی کج فهمی ها در پیوندهای شیمیایی براساس الگوی تفکر چند سطحی جانستون [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 25-40]
  • احمد آبادی، زهرا نگاهی به نشریات آموزش شیمی و جایگاه آنها [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 1-4]
  • احمدآبادی، زهرا کاربرد تلفن های هوشمند برای تعیین عدد آووگادرو درآزمایشگاه با استفاده از ضخامت تک لایه روغن (آزمایش بنجامین فرانکلین) [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 31-39]
  • احمدآبادی، زهرا بررسی برنامه درسی اجرایی آزمایشگاه های شیمی آلی(۱) از دیدگاه شیمی سبز [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 5-18]
  • احمدآبادی، زهرا تحلیل محتوای کتاب شیمی دورۀ دوم متوسطه نگارش جدید و مقایسه با کتاب های نظام قدیم از لحاظ توجه به آموزش های محیط زیستی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 67-92]
  • احمدآبادی، زهرا کاربرد آزمون گزینه‌ای دو بعدی در شناسایی کج‌فهمی‌ها در مبحث پیوند شیمیایی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 71-86]
  • احمدی، حاتم تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال‌تحصیلی 1401-1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 55-65]
  • احمدی، زهرا طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • احمدی، زهره محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • احمدی، زهره طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • احمدی، زهره طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • احمدی، فائزه مقایسه تحلیل محتوای مبحث ترکیبات آلی کتاب‌های درسی رشته صنایع شیمیایی دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای با شیمی دوره دوم متوسطه نظری با استفاده از تکنیک ویلیام رومی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 49-65]
  • احمدی، ناهید بررسی چالش‌های آموزش و یادگیری آنلاین شیمی در شرایط همه‌گیری کرونا در سال تحصیلی 1399-1400 [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 109-137]
  • احمدی، یاور کج فهمی های معلمان مدارس ابتدایی شهرستان مرند در مورد حالت های فیزیکی ماده [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 57-67]
  • احمدی، یاور مروری بر اهمّیّت آزمایشگاه و آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 53-65]
  • احمدی، یاور استفاده از فنّاوری اطّلاعات و تکنولوژی آموزشی در یادگیری شیمی با تأکید بر وبگاه‌ها و نرم افزارهای پرکاربرد شیمی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 5-30]
  • احمدی، یاور بررسی راهکارهای ورود علم شیمی سبز در برنامه مطالعاتی تحصیلی و مقایسه اهداف و ویژگی‌های آن با سایر کشورهای توسعه یافته [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 87-108]
  • احمدی، یاور افزایش انگیزه در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-157]
  • ارشدی، نعمت الله پژوهش در آموزش؛ سراب یا یقین [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 1-4]
  • اسدپور زینالی، کریم آموزش شیمی دبیرستان از تئوری تا عملی [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 1-3]
  • اسماعیلی، خاطره طراحی محتوای آموزشی برای موضوع خوردگی با رویکرد STEM برای مقطع کارشناسی شیمی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 45-70]
  • اصدق جهرمی، مریم آسیب‌شناسی فرایند تدریس شیمی دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 82-95]
  • اصغری لالمی، نسیم چالش ها و فرصت های آموزش شیمی سبز و ارتباط آن با توسعه پایدار [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 47-66]
  • اصغری لالمی، نسیم عوامل موثر در کج فهمی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 19-36]
  • اصغری لالمی، نسیم فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش شیمی طی همه‌گیری بیماری کووید-19: دستاوردها و چالشها [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 21-39]
  • اصغری لالمی، نسیم روش های غیرحضوری در تدریس آزمایشگاه شیمی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 44-60]
  • اصلانی راجعونی، محمد آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • افشاری، مجید بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]
  • اکرمی، زکیه بررسی مؤلّفه های شایستگی حرفه ای معلّمان شیمی در مدارس پژوهش محور با روش دیکوم [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 49-66]
  • اکرمی، زکیه ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • اکرمی، زکیه بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • اکرمی، زکیه اثربخشی یادگیری مشاهده ای بر دانسته های دانش آموزان پایه دهم (مورد مطالعه: مدرسه هاجر اصفهان) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 25-39]
  • اکرمی، زکیه بررسی تأثیر آموزش ترکیبی با الگوی چرخش آزمایشگاهی بر یادگیری دانش‌آموزان در مفهوم موازنه (مطالعه موردی: شاخه فنی و حرفه‌ای) [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 14-25]
  • الهام، هادی کاربست و نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 446-460]
  • امام جمعه، مریم به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]
  • امانی، وحید مروری بر کاربرد نرم افزارهای نقشه مفهومی در تسهیل و بهبود کیفیت آموزش و یادگیری شیمی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 15-34]
  • امانی، وحید چالش ها و فرصت های آموزش شیمی سبز و ارتباط آن با توسعه پایدار [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 47-66]
  • امانی، وحید مروری بر نانو فناوری و ضرورت آموزش آن در مدارس [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 3-22]
  • امانی، وحید برخی از مشکلات یادگیری در شیمی [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 5-27]
  • امانی، وحید تحلیل محتوای کتاب‌های درسی شیمی دوره دوم متوسّطه براساس مؤلّفه-های آموزش زیست محیطی با استفاده از روش آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 19-39]
  • امانی، وحید عوامل موثر در کج فهمی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 19-36]
  • امانی، وحید مروری بر روش‌های نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK) [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 33-47]
  • امانی، وحید تحلیل محتوای کتاب شیمی پایة دهم (فصل دوم) براساس روش ویلیام رومی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 29-44]
  • امانی، وحید ارائه مدلی مبتنی بر روش تدریس اکتشافی برای آموزش درس شیمی و مقایسه آن با روش تدریس سخنرانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • امانی، وحید اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • امانی، وحید راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • امانی، وحید مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • امانی، وحید بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]
  • امانی، وحید اثرگذاری روش تدریس فناورانه بر یادگیری درس شیمی مقطع متوسطه [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 1-12]
  • امانی، وحید بیان ویژگی‌های یک دبیر شیمی خوب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 1-25]
  • امینی، زهرا بررسی کج فهمی های دانش آموزان دورة متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 19-40]
  • امینی، کامران طراحی محتوای آموزشی در موضوع آنتروپی با رویکرد STEM و نقشه مفهومی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 1-27]
  • اولی، اسماعیل مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • اولی، اسماعیل اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • اولی، اسماعیل راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • اولی، اسماعیل مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • اولی، اسماعیل بررسی تحلیل محتواهای صورت گرفته بر روی کتاب‌های شیمی دوره دوم متوسطه [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 3-27]
  • اولی، اسماعیل بیان ویژگی‌های یک دبیر شیمی خوب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 1-25]
  • ایمانی، فائزه تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]

ب

  • باصری، سارا مروری برنظریه های اهداف شناختی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 158-171]
  • باوردی مقدم، جمال مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • بدریان، عابد بررسی روند پژوهش در آموزش شیمی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 1-4]
  • بروجنی، هادی نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • بهتاش اسکویی، افسانه مروری بر نانو فناوری و ضرورت آموزش آن در مدارس [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 3-22]
  • بهرامی مداح، امیر محمد طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • بهرامی مداح، امیر محمد مروری بر کج فهمی‌های رایج دانش‌آموزان در آموزش شیمی در متوسطه دوم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 264-270]
  • بهرامی مداح، امیر محمد اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • بهرامی مداح، امیر محمد طراحی آزمایش‌های ساده جهت تسهیل یادگیری مفاهیم شیمی متوسطه دوم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 26-43]
  • بهرامی مداح، امیر محمد چرایی و چگونگی آموزش نانوفناوری در مدارس [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 6-18]
  • بهرامی مداح، امیرمحمد مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • بهشتیان، جواد طراحی محتوای آموزشی در موضوع آنتروپی با رویکرد STEM و نقشه مفهومی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 1-27]
  • بیات، زهرا تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌ها درسی شیمی متوسطه دوم با استفاده از روش ویلیام رومی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 15-31]
  • بیات، زهرا تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌های درسی شیمی متوسطه دوم چاپ 1401 با روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن بر اساس آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 130-145]
  • بی‌مثل شعربافی، علی راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 222-230]

پ

  • پایدار، معصومه روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 387-402]
  • پایدار، معصومه رایج ترین کج فهمی های دانش آموزان پایه دهم در مورد مفاهیم اساسی شیمی دوره دبیرستان [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 52-67]
  • پنق، عبدالحکیم تحلیل محتوای کتب شیمی دوره دوم متوسطه از نگاه تاثیر تغییر آن بر فرایند تدریس معلمان شیمی شهرستان مشهد [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 43-52]
  • پنق، عبدالحکیم بررسی برداشت دانشجو معلمان شیمی در به کارگیری عبارات ریاضی در شیمی فیزیک: مطالعه موردی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 5-20]
  • پنق، عبدالحکیم تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • پهلوانلو، مهرنوش واقعیت افزوده در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 183-199]
  • پورشالچی، حسام راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 222-230]

ت

  • تقی‌پور، علیرضا نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • تیزرو خسمخی، سعید بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]

ج

  • جامی الاحمدی، مینا طراحی یک آزمایش سبز برای آزمایشگاه شیمی فیزیک - سیستم ساده تعادل فازی دو جزیی جامد-مایع [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 35-50]
  • جامی الاحمدی، مینا طرّاحی آزمایش ساده و سبز برای آزمایشگاه شیمی فیزیک 1: سیستم تعادلی فازی دو جزئی جامد – مایع با نقطۀ اتکتیک ساده [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 91-108]
  • جامی الاحمدی، مینا کاربرد تلفن های هوشمند برای تعیین عدد آووگادرو درآزمایشگاه با استفاده از ضخامت تک لایه روغن (آزمایش بنجامین فرانکلین) [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 31-39]
  • جدیدی، منصوره مقایسه اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی گانیه و بریگز با 5E بر فرایند یادگیری شیمی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 83-97]
  • جعفری، اسماعیل سنجش اثربخشی نرم‌افزار واقعیت افزوده شیمی بر روی یادگیری دانش آموزان با تمرکز بر مفهوم کاتالیزگرها [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 75-100]
  • جعفری طاهری، محمد حسین علی تعادل های شیمیایی و رفع برخی کج فهمی های مربوط به آن [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 1-14]
  • جعفری لاطران، منظر بیان ویژگی‌های یک دبیر شیمی خوب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 1-25]

چ

  • چترایی، عاطفه بررسی تأثیر آموزش ترکیبی با الگوی چرخش آزمایشگاهی بر یادگیری دانش‌آموزان در مفهوم موازنه (مطالعه موردی: شاخه فنی و حرفه‌ای) [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 14-25]
  • چشمه خاور، امیرحسین نانو فناوری و ضرورت آموزش آن در مدارس، بررسی چالش های پیش رو [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 91-110]
  • چشمه خاور، امیرحسین بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]

ح

  • حاجی عباسی، مبینا بررسی نقاط ضعف دانش آموزان در درک مفهوم یون و تشکیل پیوند یونی و ارائه راهکارهای بهبود آموزشی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
  • حافظی، اکرم تحلیل محتوای فصل اول کتاب شیمی پایه دهم براساس روشهای ویلیام‌ رومی و آنتروپی ‌شانون [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 97-123]
  • حبیب‌زاده، الهه کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • حبیب‌زاده، الهه کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]
  • حذرخانی، حسن بررسی چالش های آموزش برخط شیمی و ارایه راهکار برای بهبود آن با اجرای طرح معلم یار [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 41-56]
  • حسین پورستوبادی، محمدرضا سنجش اثربخشی نرم‌افزار واقعیت افزوده شیمی بر روی یادگیری دانش آموزان با تمرکز بر مفهوم کاتالیزگرها [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 75-100]
  • حسینی، امیرمسعود تحلیل محتوای کتاب‌های درسی شیمی دوره دوم متوسّطه براساس مؤلّفه-های آموزش زیست محیطی با استفاده از روش آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 19-39]
  • حسینی صدر، صمد مطالعه کیفی فرآیند بی‌انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 172-180]
  • حقیقت، حمیده کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش شیمی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 5-23]
  • حقیقت، حمیده بررسی و تحلیل مسیرهای متفاوت یادگیری، توضیح و درک مفهوم آنتروپی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 93-108]
  • حقیقت، حمیده مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • حقیقت، حمیده طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • حمیدی، عاطفه طراحی مراحل محلول سازی به شیوه کاوشگری در آزمایشگاه شیمی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 35-46]
  • حیدری، حسین تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]

خ

  • خاکی، مطهره بررسی کج فهمی های دانش آموزان دورة متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 19-40]
  • خاکی، مطهره طراحی واحد آموزشی برای آموزش موضوع pH و تعیین میزان اسیدیتة مواد شیمیایی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 1-18]
  • خان زاد، زهرا بررسی برخی از کج‌‌فهمی‌های اساسی و رایج دانش‌آموزان پایۀ دهم در فصل اوّل کتاب شیمی [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 43-62]
  • خجسته، ویدا بهبود علاقه دانش آموزان در درس شیمی و آزمایشگاه با ارایه و ارتقای مهارت کار گروهی و عملی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 37-48]
  • خدائی، علیرضا مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 51-72]
  • خدائی، علیرضا بررسی کج فهمی های رایج دانش‌آموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 73-89]
  • خدائی، علیرضا تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]
  • خدائی، علیرضا نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • خدارحم، محمدرضا طراحی محتوای آموزشی نوین مبتنی بر شیوه پدیدارنگاری برای مبحث واکنش‌های اکسایش-کاهش [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 5-18]
  • خدایی، علیرضا بهینه سازی طرّاحی برخی آزمایش های شیمی و طرّاحی آزمایش های جدید کم هزینه در شیمی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 69-99]
  • خدایی، علیرضا مروری بر اهمّیّت آزمایشگاه و آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 53-65]
  • خدایی، علیرضا استفاده از فنّاوری اطّلاعات و تکنولوژی آموزشی در یادگیری شیمی با تأکید بر وبگاه‌ها و نرم افزارهای پرکاربرد شیمی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 5-30]
  • خدایی، علیرضا بررسی و تحلیل مسیرهای متفاوت یادگیری، توضیح و درک مفهوم آنتروپی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 93-108]
  • خدایی، علیرضا بررسی راهکارهای ورود علم شیمی سبز در برنامه مطالعاتی تحصیلی و مقایسه اهداف و ویژگی‌های آن با سایر کشورهای توسعه یافته [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 87-108]
  • خدایی، علیرضا افزایش انگیزه در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-157]
  • خزایی، زینب نانو فناوری و ضرورت آموزش آن در مدارس، بررسی چالش های پیش رو [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 91-110]
  • خواجه، الهه ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • خواجه، الهه بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • خواجه، الهه اثربخشی یادگیری مشاهده ای بر دانسته های دانش آموزان پایه دهم (مورد مطالعه: مدرسه هاجر اصفهان) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 25-39]

د

  • داداش زاده، سعید تحلیل محتوای کتاب علوم پایه هشتم براساس مراحل طراحی آموزشی زمینه محور [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 63-81]
  • دوستدار، امیر طراحی واحد یادگیری برای آموزش موضوع تولید گاز هیدروژن و اکسیژن طی فرایند تجزیه الکتروشیمیایی آب در سلول الکترولیتی [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 82-97]

ذ

  • ذاکرحمیدی، محمدصادق آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • ذاکرحمیدی، محمدصادق بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]
  • ذبایحی، امیرحسین تاثیر روش تدریس به روش ایبسه در آموزش شیمی و کمک به تقویت روحیه کارآفرینی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 67-80]

ر

  • راسخی، آیدا کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]
  • رجایی دستغیب، زرآسا چالش ها و فرصت های دبیران در آموزش شیمی و آزمایشگاه در دوران کرونا: مطالعه موردی دبیران شیمی نواحی چهارگانه شیراز [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 71-82]
  • رجایی دستغیب، شیوا چالش ها و فرصت های دبیران در آموزش شیمی و آزمایشگاه در دوران کرونا: مطالعه موردی دبیران شیمی نواحی چهارگانه شیراز [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 71-82]
  • رجبلو، علی تحلیل محتوای کتب شیمی دوره دوم متوسطه از نگاه تاثیر تغییر آن بر فرایند تدریس معلمان شیمی شهرستان مشهد [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 43-52]
  • رجبلو، علی مقایسه ی برنامه ی درسی آموزش شیمی با عناوین درسی شیمی دوره ی دوم متوسّطه [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 67-84]
  • رجبلو، علی بررسی برنامه درسی اجرایی آزمایشگاه های شیمی آلی(۱) از دیدگاه شیمی سبز [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 5-18]
  • رحمتی حسن آبادی، فاطمه روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 387-402]
  • رحمتی حسن آبادی، فاطمه رایج ترین کج فهمی های دانش آموزان پایه دهم در مورد مفاهیم اساسی شیمی دوره دبیرستان [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 52-67]
  • رحیمی، رامین برخی از مشکلات یادگیری در شیمی [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 5-27]
  • رحیمی، منیره بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]
  • رحیمی مروئی، رامین استفاده از بازی در آموزش شیمی آلی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 101-123]
  • رشیدی، احمد بررسی و آموزش ساده خواص تناوبی عناصر در جدول دوره ای به کمک بازی به دانش آموزان پایه دهم [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 40-51]
  • رضایی، رحیم مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • رمضانی، علی استفاده از نرم افزار گوسین و گوس ویو برای آموزش موثر شیمی بوسیله ترسیم مولکول‌ها [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 69-90]
  • رمضانیان، طاهره آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • رنجبر، سیف اله بررسی چالش های آموزش برخط شیمی و ارایه راهکار برای بهبود آن با اجرای طرح معلم یار [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 41-56]
  • رنجبر، سیف اله چشم‌اندازها و چالش‌ها در آموزش آنلاین شیمی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 71-85]

ز

  • زاده اریفی، فاطمه ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • زاده اریفی، فاطمه بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • زاده اریفی، فاطمه اثربخشی یادگیری مشاهده ای بر دانسته های دانش آموزان پایه دهم (مورد مطالعه: مدرسه هاجر اصفهان) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 25-39]
  • زمانی، الهام بررسی کج فهمی های دانش آموزان دورة متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 19-40]
  • زمانی، کوثر مروری بر کاربرد نرم افزارهای نقشه مفهومی در تسهیل و بهبود کیفیت آموزش و یادگیری شیمی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 15-34]

س

  • سبزه، بتول مقایسه یادگیری مشارکتی و انفرادی بر اساس طبقه‌بندی بلوم در مباحث ترکیبات یونی و مولکولی کتاب علوم تجربی پایه نهم [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 73-96]
  • سربازمولان، عارف بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 146-162]
  • سرکان، زهره طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • سرکان، زهره اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • سرکان، زهره طراحی آزمایش‌های ساده جهت تسهیل یادگیری مفاهیم شیمی متوسطه دوم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 26-43]
  • سرکان، زهره چرایی و چگونگی آموزش نانوفناوری در مدارس [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 6-18]
  • سعادتی، مسعود چرا پژوهش در آموزش شیمی؟ [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 1-2]
  • سعادتی، مسعود ضرورت تحول در آموزش علوم در ایران [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 1-4]
  • سعادتی، مسعود مطالعه و شناسایی کج فهمی‌های دانشجومعلمان پسر رشته آموزش ابتدایی در مورد تفاوت ویژگی های ذرات سازنده مواد در حالت های فیزیکی مختلف [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 97-129]
  • سعادتی، مسعود چه نوع مقالاتی را می توان به مجله پژوهش در آموزش شیمی فرستاد؟ [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 1-4]
  • سعادتی، مسعود مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 51-72]
  • سعادتی، مسعود بازهم ضرورت بازاندیشی در آموزش علوم تجربی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 1-4]
  • سعادتی، مسعود بررسی مطالعات انجام شده درباره کج فهمی های رایج دانش آموزان در مورد برخی مفاهیم متداول علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 37-52]
  • سعادتی، مسعود مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]
  • سعیدی، علی بررسی برداشت دانشجو معلمان شیمی در به کارگیری عبارات ریاضی در شیمی فیزیک: مطالعه موردی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 5-20]
  • سلیمانی، خدیجه بهبود علاقه دانش آموزان در درس شیمی و آزمایشگاه با ارایه و ارتقای مهارت کار گروهی و عملی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 37-48]
  • سلیمیان، شیرین مقایسه اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی گانیه و بریگز با 5E بر فرایند یادگیری شیمی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 83-97]
  • سمیعی، دوست‌محمد تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌های درسی شیمی متوسطه دوم چاپ 1401 با روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن بر اساس آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 130-145]
  • سمیعی، دوست محمد مقایسه اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی گانیه و بریگز با 5E بر فرایند یادگیری شیمی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 83-97]
  • سمیعی، دوست محمد تحلیل محتوای فصل اول کتاب شیمی دوازدهم بر اساس روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن به روش آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 53-72]
  • سمیعی، دوست محمد تحلیل محتوای فصل اول کتاب شیمی پایه دهم براساس روشهای ویلیام‌ رومی و آنتروپی ‌شانون [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 97-123]
  • سمیعی، دوست محمد تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌ها درسی شیمی متوسطه دوم با استفاده از روش ویلیام رومی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 15-31]
  • سمیعی، دوست محمد مقایسه تحلیل محتوای مبحث ترکیبات آلی کتاب‌های درسی رشته صنایع شیمیایی دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای با شیمی دوره دوم متوسطه نظری با استفاده از تکنیک ویلیام رومی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 49-65]
  • سیاحی، فرشته سادات طراحی محتوای آموزشی با موضوع کشف پرتو ایکس و توسعه روشهای طیف سنجی پرتو ایکس با نگاه خودآموز و تاریخی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 67-90]
  • سیاحی، فرشته سادات طراحی محتوای آموزشی خودخوان در مبحث آشکارسازهای تکثیر کننده الکترونی برای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 19-36]
  • سیفی، سامره بررسی و آموزش ساده خواص تناوبی عناصر در جدول دوره ای به کمک بازی به دانش آموزان پایه دهم [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 40-51]

ش

  • شاهوند، منا بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 57-74]
  • شجیع، زینب روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • شجیع، زینب کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]
  • شرفی، داریوش تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • شریفیان، سید محمدحسن مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]
  • شعبانی، مهدی نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • شعبانی، مهدی شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]
  • شهسواری، ایرج آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • شیرعلی پور، علی تحلیل چارچوب ارزیابی سواد علمی دانش آموزان در مطالعه بین‌ المللی پیزا [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 101-129]

ص

  • صابری، ستار شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]
  • صابری ایرج، فاطمه تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • صاحب یار، حافظ تاثیر یادگیری معکوس بر خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 37-58]
  • صادقی، حمید مروری بر روش‌های نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK) [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 33-47]
  • صادقی، حمید تحلیل محتوای کتاب شیمی پایة دهم (فصل دوم) براساس روش ویلیام رومی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 29-44]
  • صادقیان نجف آبادی، شیما بررسی تأثیر آموزش ترکیبی با الگوی چرخش آزمایشگاهی بر یادگیری دانش‌آموزان در مفهوم موازنه (مطالعه موردی: شاخه فنی و حرفه‌ای) [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 14-25]
  • صادقی حاجی بابا، سیده شقایق بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 57-74]
  • صالحی اول، محمد مروری بر کج فهمی‌های رایج دانش‌آموزان در آموزش شیمی در متوسطه دوم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 264-270]
  • صفری، علی مروری بر شیوه های فعال و نوین در آموزش شیمی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 87-101]
  • صفری، علی اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • صمدی، اعظم بررسی و مطالعه کج فهمی‌های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 297-307]
  • صمدی، اعظم بررسی کج فهمی های رایج در مورد انواع مواد و اجزای سازنده آنها [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 13-24]

ط

  • طهماسبی، مهسا آموزش شیمی با نرم افزارهای آموزشی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 83-92]

ع

  • عبدالعالی، علی سنجش اثربخشی نرم‌افزار واقعیت افزوده شیمی بر روی یادگیری دانش آموزان با تمرکز بر مفهوم کاتالیزگرها [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 75-100]
  • عبداللهیان بلوچی، رضا راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • عبدالهی، مهدی تاثیر روش تدریس به روش ایبسه در آموزش شیمی و کمک به تقویت روحیه کارآفرینی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 67-80]
  • عبدالی، اکرم مقایسه یادگیری مشارکتی و انفرادی بر اساس طبقه‌بندی بلوم در مباحث ترکیبات یونی و مولکولی کتاب علوم تجربی پایه نهم [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 73-96]
  • عبودی، جلال بهبود علاقه دانش آموزان در درس شیمی و آزمایشگاه با ارایه و ارتقای مهارت کار گروهی و عملی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 37-48]
  • عبودی، جلال مطالعه و بررسی عوامل مؤثّر بر ایجاد علاقه‌مندی و انگیزش در دانش-آموزان دوره‌ی دوم متوسّطه به درس شیمی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 73-96]
  • عرب‌زاده، مهسا ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • عرب زاده، مهسا بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • عرب زاده، مهسا اثربخشی یادگیری مشاهده ای بر دانسته های دانش آموزان پایه دهم (مورد مطالعه: مدرسه هاجر اصفهان) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 25-39]
  • عزیز زاده، مهدی یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • عطائی، خلیل طراحی واحد یادگیری برای آموزش موضوع تولید گاز هیدروژن و اکسیژن طی فرایند تجزیه الکتروشیمیایی آب در سلول الکترولیتی [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 82-97]
  • عظمت، جعفر بررسی کج فهمی های رایج دانش‌آموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 73-89]
  • عظمت، جعفر بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 146-162]
  • عظمت، جعفر نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • عظمت، جعفر اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • عظمت، جعفر نقش پژوهش و نوآوری در پیشرفت آموزش شیمی [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 1-2]
  • عظمت، جعفر نقش و اهمیت رعایت اصول ایمنی در کارهای آزمایشگاهی [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 30-42]
  • علیزاده، طوبی بررسی تأثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش‌پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 227-237]
  • علیزاده، طوبی یادگیری مبتنی بر آزمایش در درس شیمی [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 98-106]
  • علیزاده، فاطمه بررسی تأثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش‌پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 227-237]
  • علیزاده، فاطمه یادگیری مبتنی بر آزمایش در درس شیمی [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 98-106]

غ

  • غرایی، رضا یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • غلامرضایی، علی اکبر آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • غلامشاهی، حسین ارائه مدلی مبتنی بر روش تدریس اکتشافی برای آموزش درس شیمی و مقایسه آن با روش تدریس سخنرانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]

ف

  • فتحی نیا، مهرانگیز کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش شیمی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 5-23]
  • فتحی نیا، مهرانگیز مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • فتحی نیا، مهرانگیز طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • فتوت، بهار کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • فرهودی، علی مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • فیضی، عذرا تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال‌تحصیلی 1401-1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 55-65]

ق

  • قادری، فروزان بررسی و تحلیل محتوای کتاب شیمی دهم دوره دوم متوسطه برمبنای استفاده از منابع علمی و نظرسنجی از دبیران شیمی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 59-71]
  • قاسم زاده، داود مطالعه کیفی فرآیند بی‌انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 172-180]
  • قاسمیان، یونس فرسودگی روش‌های تدریس علوم تجربی و راهکارهای جایگزینی آن [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 108-120]
  • قربانی، زهرا تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • قربانی، فاطمه آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • قلخانی، معصومه تحلیل چارچوب ارزیابی سواد علمی دانش آموزان در مطالعه بین‌ المللی پیزا [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 101-129]
  • قلخانی، معصومه طراحی محتوای آموزشی نوین مبتنی بر شیوه پدیدارنگاری برای مبحث واکنش‌های اکسایش-کاهش [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 5-18]
  • قلخانی، معصومه طراحی محتوای آموزشی برای موضوع خوردگی با رویکرد STEM برای مقطع کارشناسی شیمی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 45-70]
  • قلخانی، معصومه محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • قلخانی، معصومه طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • قلخانی، معصومه طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • قنبری، مریم طراحی محتوای آموزشی در موضوع آنتروپی با رویکرد STEM و نقشه مفهومی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 1-27]
  • قهوچیان، ساناز تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 249-267]

ک

  • کاشفی، حمیدرضا بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]
  • کامیابی، شریف بررسی دانش مورد نیاز نو معلّمان دانش آموخته ی شیمی دانشگاه فرهنگیان برای تدریس علوم تجربی دوره ی اوّل متوسّطه [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 85-96]
  • کامیابی، شریف بررسی چالش های آموزش برخط شیمی و ارایه راهکار برای بهبود آن با اجرای طرح معلم یار [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 41-56]
  • کرمی گزافی، علیرضا طراحی محتوای آموزشی با موضوع کشف پرتو ایکس و توسعه روشهای طیف سنجی پرتو ایکس با نگاه خودآموز و تاریخی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 67-90]
  • کرمی گزافی، علیرضا طراحی محتوای آموزشی خودخوان در مبحث آشکارسازهای تکثیر کننده الکترونی برای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 19-36]
  • کریم نژاد، نیما یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • کریمی، ناصر روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • کریمی، ناصر رویکرد یادگیری مبتنی بر پژوهش؛ نگاهی نو به آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 238-248]
  • کریمی، ناصر کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]
  • کریمی، ناصر بررسی پیوند های شیمیایی در اتصال کریستالی [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 43-56]
  • کریمی زاده، امین طراحی آزمایش تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن جهت تفهیم علم نانو به عنوان یک فناوری نوین در زمینه توسعه پایدار [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 51-57]
  • کشاورز، الهه طراحی مراحل محلول سازی به شیوه کاوشگری در آزمایشگاه شیمی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 35-46]
  • کشاورز، سیدمجتبی اثرگذاری روش تدریس فناورانه بر یادگیری درس شیمی مقطع متوسطه [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 1-12]
  • کوتی، محمد چه چیزهایی از علم شیمی یاد گرفتم؟ [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 1-5]
  • کوه دار، عاطفه تحلیل محتوای کمی و کیفی فصل سوم کتاب شیمی دهم چاپ 1402 به روش ویلیام رومی و با توجه به ساحت های شش‌گانه‌ی تعلیم و تربیت [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 19-29]
  • کیان، روشنک آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • کیان، روشنک بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]
  • کیانی برازجانی، محمد آموزش شیمی سبز با به کارگیری محاسبات در آزمایشگاه دبیرستان [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 51-60]
  • کیانی برازجانی، مریم بررسی اثربخشی آموزش فعّال فناورانه شیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه‌ی دهم [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 23-34]
  • کیانی برازجانی، مریم آموزش شیمی سبز با به کارگیری محاسبات در آزمایشگاه دبیرستان [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 51-60]

گ

  • گلبختی، حمید تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • گلستانه، مهشید مقایسه‌ی تطبیقی برنامه‌ی درسی آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان با دبیری شیمی سابق و کارشناسی شیمی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 61-82]
  • گلستانه، مهشید گام‌هایی برای انجام یک کار پژوهشی خوب: راهکارهایی برای نومعلمان و دانشجومعلمان آموزش شیمی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 1-4]
  • گلستانه، مهشید لزوم بازنگری در درس‌های شیمی پایه‌ی دور‌ه‌ی کارشناسی برای عبور از چالش‌های جهانی با الهام از همه‌گیری کووید- 19 [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 41-58]
  • گلستانه، مهشید مدل‌های دیداکتیک در خدمت آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 121-136]
  • گلستانه، مهشید آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • گلستانه، مهشید به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]
  • گلستانه، مهشید تحلیل محتوای کتاب‌های شیمی دوره دوم متوسطه ایران و مالزی از نظر توجه به مؤلفه‌های کارآفرینی [(مقالات آماده انتشار)]
  • گیویان راد، محمد هادی آموزش روش‌های مختلف استخراج اسانس حاصل از گیاه آویشن کوهی و مطالعه خواص آنتی‌اکسیدانی اسانس‌های حاصله [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 59-68]

ل

  • لهراسبی، محمد آموزش شیمی به کمک آزمایشگاه مجازی در دوران کرونا [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 21-35]
  • لهراسبی، محمد تحلیل محتوای مقایسه‌ای تصاویر فصل الکتروشیمی کتاب شیمی پیش دانشگاهی با فصل دوم کتاب شیمی پایه دوازدهم [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 53-69]

م

  • مجدی، شقایق کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • محرابی، زینت تحلیل محتوای فصل اول کتاب شیمی دوازدهم بر اساس روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن به روش آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 53-72]
  • محمد حسنی، نور محمد آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • محمدیان طریقی، نیر مروری بر روش‌های شبیه‌سازی در مقیاس مولکولی: روش مونت کارلو و روش دینامیک مولکولی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 1-14]
  • مرادی، شلیر بررسی نقاط ضعف دانش آموزان در درک مفهوم یون و تشکیل پیوند یونی و ارائه راهکارهای بهبود آموزشی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
  • مقصودی، عارفه بررسی نقاط ضعف و قوت کتاب شیمی پایۀ دهم از نقطه نظر دبیران شیمی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 41-49]
  • ملکی، نسرین تحلیل محتوای کتاب‌های شیمی دوره دوم متوسطه ایران و مالزی از نظر توجه به مؤلفه‌های کارآفرینی [(مقالات آماده انتشار)]
  • منوچهری زاده، الهام آموزش قاعده VSEPR و پیش بینی شکل هندسی مولکول ها با استفاده از مدل سازی به روش ایبسه [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 41-56]
  • منوچهری زاده، الهام تحلیل محتوای کتاب درسی شیمی پایه دهم از نظر مؤلّفه های اصلی آموزش محیط زیست براساس روش شانون [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 37-52]
  • موحدفر، علی تحلیل محتوای کتب شیمی دوره دوم متوسطه از نگاه تاثیر تغییر آن بر فرایند تدریس معلمان شیمی شهرستان مشهد [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 43-52]
  • موحدفر، علی مقایسه ی برنامه ی درسی آموزش شیمی با عناوین درسی شیمی دوره ی دوم متوسّطه [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 67-84]
  • موحدفر، علی بررسی برنامه درسی اجرایی آزمایشگاه های شیمی آلی(۱) از دیدگاه شیمی سبز [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 5-18]
  • موسوی، سید محسن مقایسه یادگیری مشارکتی و انفرادی بر اساس طبقه‌بندی بلوم در مباحث ترکیبات یونی و مولکولی کتاب علوم تجربی پایه نهم [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 73-96]
  • موسوی، سید محسن به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]
  • موسوی، سیدمحسن آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • موسوی، سیدمحسن تحلیل محتوای کتاب‌های شیمی دوره دوم متوسطه ایران و مالزی از نظر توجه به مؤلفه‌های کارآفرینی [(مقالات آماده انتشار)]
  • موسوی مرام، سید علی تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • مومنی، فاطمه اقدام پژوهی استفاده از تکالیف واگرا در درس شیمی دهم و تاثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان در کلاس درس شیمی دهم رشته تجربی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 355-367]
  • مومنی، فاطمه مؤلفه‌های هویت ملی در کتاب شیمی دوازدهم [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 57-71]

ن

  • ناظمیان، صدیقه فراهم سازی بستر مناسب برای ارتباط بین آموزش شیمی و صنعت در دانشگاه فرهنگیان [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 1-14]
  • ناظمیان، صدیقه بررسی اثربخشی آموزش فعّال فناورانه شیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه‌ی دهم [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 23-34]
  • ناظمیان، صدیقه بررسی اثر بخشی آموزش کاربرد فناوری شیمی سبز در دانشگاه فرهنگیان [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 29-41]
  • ناظمیان، صدیقه اثر بخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 5-18]
  • نظرپورفرد، حامد مطالعه و بررسی عوامل مؤثّر بر ایجاد علاقه‌مندی و انگیزش در دانش-آموزان دوره‌ی دوم متوسّطه به درس شیمی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 73-96]
  • نظرپورفرد، حامد استفاده از منابع کربنی زیستی مختلف برای بهبود آزمایش تولید آهن از Fe2O3 در کتاب آزمایشگاه علوم‌تجربی پایه یازدهم متوسطه [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 26-36]
  • نفتی، سجاد مروری بر روش‌های نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK) [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 33-47]
  • نفتی، سجاد تحلیل محتوای کتاب شیمی پایة دهم (فصل دوم) براساس روش ویلیام رومی [دوره 3، شماره 4، 1400، صفحه 29-44]
  • نقی زاده سرابی، میرعلی بررسی مطالعات انجام شده درباره کج فهمی های رایج دانش آموزان در مورد برخی مفاهیم متداول علوم تجربی دوره ابتدایی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 37-52]
  • نوری، رضا برخی از مشکلات یادگیری در شیمی [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 5-27]
  • نوری، رضا استفاده از بازی در آموزش شیمی آلی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 101-123]
  • نوری، رضا چشم‌اندازها و چالش‌ها در آموزش آنلاین شیمی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 71-85]
  • نیکرو شالدهی، نیکا آزمایش پژوهش محور، امتیاز انجام آزمایش برای تدریس شیمی در عین کمبود وقت [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 68-82]
  • نیکرو شالدهی، نیکا بررسی برخی از کج‌‌فهمی‌های اساسی و رایج دانش‌آموزان پایۀ دهم در فصل اوّل کتاب شیمی [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 43-62]
  • نیکرو شالدهی، نیکا نمایش علمی: روشی هوشمندانه در تدریس پیوند کووالانسی [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 4-13]
  • نیکمنش، رعنا کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]

و

  • واحدی، حسین روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • واحدی، حسین رویکرد یادگیری مبتنی بر پژوهش؛ نگاهی نو به آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 238-248]
  • واحدی، حسین کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]
  • وجود، آرش مروری بر روش‌های شبیه‌سازی در مقیاس مولکولی: روش مونت کارلو و روش دینامیک مولکولی [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 1-14]

ه

  • هادی پور، احمد آموزش شیمی با نرم افزارهای آموزشی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 83-92]
  • همایی مقدم، عاطفه بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 57-74]
  • همایی مقدم، عاطفه طراحی واحد آموزشی برای آموزش موضوع pH و تعیین میزان اسیدیتة مواد شیمیایی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 1-18]
  • همتی، جعفر آموزش روش‌های مختلف استخراج اسانس حاصل از گیاه آویشن کوهی و مطالعه خواص آنتی‌اکسیدانی اسانس‌های حاصله [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 59-68]

ی

  • یحیوی، مرضیه بررسی پیوند های شیمیایی در اتصال کریستالی [دوره 5، شماره 4، 1402، صفحه 43-56]
  • یعقوبی، علیرضا استفاده از نرم افزار گوسین و گوس ویو برای آموزش موثر شیمی بوسیله ترسیم مولکول‌ها [دوره 6، شماره 1، 1403، صفحه 69-90]
  • یعقوبی، محمد مروری بر روش‌های نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK) [دوره 3، شماره 3، 1400، صفحه 33-47]
  • یوسفی نیاسری، محسن بررسی تحلیل محتواهای صورت گرفته بر روی کتاب‌های شیمی دوره دوم متوسطه [دوره 5، شماره 3، 1402، صفحه 3-27]