یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی

نوع مقاله : مقاله مروری

نویسندگان

1 دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز، ایران

2 دانشجوی کارشناسی آموزش مشاوره و راهنمایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز، ایران

چکیده

راز پیشرفت تمدن بشری به شکل امروزی که هم اکنون شاهد آن هستیم چیست؟ اگر کمی بدان فکر کنیم شاید در وهله اول یافته ها و تحقیقات دانشمندان را جواب دهیم که پاسخ صحیحی است اما اگر در هر دوره ای چیزی کشف می شد و امکان انتقال آن به نسل های بعدی وجود نداشت تمدن به شکل امروزی دیگر وجود نداشت، بنابر این آنچه سبب شده است ضمن حفظ ساختار های گذشته پیشرفت حاصل آید آموزش دانسته های نسل حاضر به نسل بعدی است لکن عدم آموزش یا اخلال در آموزش دارای تبعات گسترده ای می باشد. تجربیات دوران پاندمی کرونا و تعطیلی آموزش حضوری به ما این تجربه را نشان داد که نمی توانیم تنها به آموزش مجازی بسنده کرده و نسبت به آموزش حضوری غافل شویم در عین حال با توجه به پیشرفت علم و ورود فناوری در افزایش کیفیت در تمامی سطوح زندگی بشری باید در نگاه تخصصی به آموزش گام به گام  آموزش را نیز هدفمند نمود در مقاله پیش رو نسبت به بررسی آموزش تلفیقی که از مباحث روز در حوزه آموزش می باشد خواهیم پرداخت که با توجه به اهمیت درس شیمی برای دانش آموزان متوسطه می توان از آن در جهت جبران نقص آموزش حضوری در تشکیل ساختار های ذهنی دانش آموزان استفاده نمود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Blended Learning in chemistry Education

نویسندگان [English]

  • رضا غرایی 1
  • نیما کریم نژاد 1
  • محمد جواد آثری 2
  • مهدی عزیز زاده 2
1 دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز، ایران
2 دانشجوی کارشناسی آموزش مشاوره و راهنمایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز، ایران
چکیده [English]

What is the secret of the progress of human civilization in the present form that we are witnessing now?. If we think about it for a bit, we may answer the findings and research of scientists in the first place, which is the correct answer, but if something was discovered in any period and it was not possible to transfer it to the next generations, civilization in its present form would no longer exist, so This is what has caused progress to be achieved while preserving the structures of the past, teaching the knowledge of the current generation to the next generation, but lack of education or disruption in education has wide consequences. The experiences of the corona pandemic era and the closure of face-to-face education showed us that we cannot be satisfied with virtual education and neglect face-to-face education. In the upcoming article, we will deal with the review of integrated education, which is one of the current topics in the field of education, which, considering the importance of chemistry for secondary school students, can be used in In order to compensate for the shortcomings of face-to-face education, it was used to form the mental structures of students.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Blended Learning
  • Chemistry
  • Teacher
  • chemistry Education