آموزش شیمی به کمک آزمایشگاه مجازی در دوران کرونا

نوع مقاله : مقاله مروری

نویسنده

دانشجو کارشناسی رشته آموزش شیمی، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی تهران (دانشگاه فرهنگیان)، تهران، ایران

چکیده

هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل تسهیل گر فرآیند آموزش مجازی شیمی، در دوران کروناست. در مقاله حاضر سعی شده است تا با روش توصیفی- تحلیلی و استناد به منابع معتبر داخلی و خارجی ضمن معرفی آموزش الکترونیکی به عنوان اصلی ترین روش جهت استمرار فرآیند آموزش، به جنبه های اقتصادی به کارگیری گسترده آن در سیستم آموزشی کشور، به خصوص برای دروس نیازمند آزمایشگاه، همچون شیمی تأکید شود. نتایج به دست آمده نشان می دهد در دروس پایه ای و مهم مانند شیمی که به شدت وابسته به آزمایشگاه هستند ، می توانیم با کمک فناوری های نوین آموزشی بدون صرف هزینه، در دوران آموزش مجازی به بیشترین بازده یادگیری ممکن دست یابیم. چنان چه از تجربیّات کشورهای پیشرو در زمینه آموزش استفاده کنیم می توانیم با یک برنامه ریزی صحیح، آموزش الکترونیکی را بخشی از سیستم آموزشی خود کرده و از مزایای آن جهت ارتقا سطح یادگیری فراگیران استفاده کنیم. 

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Chemistry Training with the help of Virtual Laboratory in the Corona Era

نویسنده [English]

  • Mohammad Lohrasbi
Undergraduate Student in Chemistry Education, Shahid Beheshti education center, Farhangian University ,Tehran, Iran
چکیده [English]

The main purpose of this study is to investigate the factors that facilitate the process of virtual chemistry education in the Corona era. In the present article, an attempt has been made to use descriptive-analytical method and citing reliable domestic and foreign sources, while introducing e-learning as the main method for continuing the education process, to the economic aspects of its widespread use in the country's education system. Especially for courses that require a laboratory, such as chemistry. The results show that in basic and important courses such as chemistry, which are highly dependent on the laboratory, we can achieve the highest possible learning efficiency during virtual education with the help of new educational technologies without spending money. If we use the experiences of leading countries in the field of education, with proper planning, we can make e-learning part of our education system and use its benefits to improve the learning of learners.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Chemistry education
  • Virtual laboratory
  • E-learning
  • Technology