پژوهش در آموزش؛ سراب یا یقین

نوع مقاله : سرمقاله

نویسنده

استادیار و عضو هیات علمی ، گروه شیمی، دانشگاه زنجان، ایران

چکیده

     آموزش ابزار مهمی در مسیر توسعه­ی یک کشور به شمار می آید، بنابراین یافتن فهم درست و دقیقی از مقوله­ای به نام "پژوهش در آموزش" دارای اهمیت ویژه ای است. بیش­تر پژوهش­های گزارش شده در نشریات علمی-پژوهشی کشور شامل بررسی موضوع­هایی غیر ضروری است که نقشی در بهبود فرایند یاددهی و یادگیری ندارند. لازم است با تغییری بنیادین در نگرش به موضوع انتشار مقاله و پژوهش های مربوط به آموزش، با انتخاب­ درست و دقیقِ موضوع­های مورد نیاز و نیز هدف­گذاری بهتر، "پژوهش در آموزش" را جانی تازه ببخشیم و چاپ مقاله را به عنوان فرصتی برای عرضه­ی اندیشه­ها و پیشنهادهای سازنده­ی خود به جامعه­ی آموزشی و در بوته­ی نقد قرار دادن آن­ها تبدیل کنیم. همچنین با مشارکت در پژوهش­های گروهی به برداشتن گام­های بزرگ­تر و حل چالش­های مهم­تری بیندیشیم.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Research in Education; Mirage or Certainty

نویسنده [English]

  • Nematollah Arshadi
Assistant professor at University of Zanjan, Department of Chemistry, zanjan, iran
چکیده [English]

Education is an important tool in the development of a country, so finding a correct and accurate understanding of a category called "research in education" is of particular importance. Most of the researches reported in the scientific journals include the study of unnecessary topics that do not play a role in improving the teaching and learning process. It is necessary to help "research in education" by fundamentally changing attitudes towards the subject of publishing articles and research related to education, by choosing the right and accurate topics as well as better targeting. Turn the publication of an article into an opportunity to present our constructive ideas and suggestions to the educational community and criticize them. Also, by participating in group research, we can think of taking bigger steps and solving more important challenges.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Research in education
  • Research article
  • Education