Analyzing the educational system and teacher training in South Korea with a look at chemistry education

Document Type : Original research

Authors

Department of Chemistry Education, Farhangian University, P.O. Box 14665-889, Tehran, Iran

Abstract

South Korea's educational system is widely regarded as one of the most advanced in the world, undergoing significant transformation over the past 45 years. Through the implementation of teacher training programs and a strong focus on improving educational quality, the country has achieved remarkable development and global leadership in education. This review article, conducted using a library research method, examines the key features of South Korea's education and teacher training system, with a particular emphasis on chemistry education. The system is characterized by high standards, a focus on academic excellence, and the integration of new technologies. Practical skill-based courses complement comprehensive educational programs, ensuring the continuous development of teachers' professional abilities. Notable aspects of the system include an emphasis on academic ability tests, the enhancement of teacher quality, the development of managerial and practical skills, and a deep respect for the teaching profession. By analyzing these successful practices, this study aims to provide valuable insights for education planners and policymakers, particularly in the field of chemistry education, to inspire improvements in other educational systems.

Keywords


آرمند، محمد؛ قاسمی راد، مرضیه (1392). آموزش پیش­دبستانی در کره جنوبی، رشد آموزش پیش­دبستانی، (4)18، 12-15.
امرالله، امید؛ حکیم زاده، رضوان (1393). بررسی تطبیقی نظام ارزیابی کیفیت برنامه درسی تربیت‌معلم در کشورهای کره جنوبی، انگلیس و ایران، مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، (5)9، 7-25.
بادین فکر، محمد جواد (1403). تبارشناسی سیاست های فرهنگی در کره جنوبی : موج کره­ای به مثابه برند ملی کره، ماهنامه گزارش­های کارشناسی مرکز پژوهش­های مجلس شورای اسلامی، (32)3، 41-49.
جورکش، فاطمه؛ قلتاش، عباس؛ ماشینچی، علی اصغر (1402). مطالعات تطبیقی برنامه درسی ایران و کره جنوبی. دومین همایش علمی پژوهشمند، بندرعباس، دانشگاه هرمزگان.
فرهمندیان، محمد (1379). نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم در کره جنوبی و چین، رشد معلم، 19 (5)، 25-34.
مهرمحمدی، محمود (1371). نگاهی به شیوه اصلاح و نوع اصلاحات ضروری در تربیت‌معلم. تعلیم و تربیت، (8)31، 37-55.
میرشکاری، امین؛ رسالتی، احسان؛ فروغیان، مرتضی (1396). بررسی تطبیقی نظام­های آموزشی کره جنوبی و آلمان برای ارایه الگوهای کارآمد در دوره ابتدایی. سومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران.
Choi, B.S., Nam, J.H. (1995). A survey on the status of laboratory activities and its assessment in high school chemistry. Chemical Education, 18 (4), 312-318.
Lee, J.K. (2006). Educational fever and south korean higher education. Revista Electronica de Investigacion Educativa, 8 (1), 1-14.
Park, S., Lee, S., Kwon, S. (2022). A Comparative study of teacher training systems in Korea and Franc, Korean Comparative Education Society, 32(6), 47-83.
Sungmin, I., Hye-Gyoung, Y., Jeongho, C. (2016). Pre-service science teacher education system in South Korea: Prospects and Challenges. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 12(7), 1863-1880.
سایت‌ها :
World Data on Education. 7th, 2010/11/ Republic of korea, www.bookrags.com/research/south-korea education-systemema-2018   
OECD Country NoteEarly Childhood Education and Care Policy in the Republic of Korea. 2020
Koo, Se-Woong. )2018(. "Opinion|South Korea’S Enduring Racism".Nytimes.Com