اثنی عشری اصفهانی، نفیسه؛ غلامرضا احمدی (1383). ارزشیابی و تحلیل محتوای کتاب زیستشناسی و آزمایشگاه (1) پایه دوم نظام سالی - واحدی آموزش متوسطه از نظر دبیران شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 1(3)، 103-120.
احمدی، یاور؛ خدایی، علیرضا (1399). مروری بر اهمّیّت آزمایشگاه و آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش. پژوهش در آموزش شیمی، 2(2 )، 53-65.
جعفری هرندی، رضا (1397). تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی دوره ابتدایی ایران بر اساس مؤلفههای تفکر ادوارد دوبونو. اندیشههای نوین تربیتی، 14(3 )، 137-162.
خدایی، علیرضا (1399). بهینه سازی طراحی برخی آزمایشهای شیمی و طراحی آزمایشهای جدید کم هزینه در شیمی. پژوهش در آموزش شیمی، 2 (1)، 69-99.
داداش زاده، سعید؛ مسلم نیا، مهنا (1399). تحلیل محتوای کتابهای زیست شناسی دوره دوم دبیرستان (چاپ 1399) بر اساس میزان توجه به انواع روشهای آزمایشگاهی مدل سیمپسون و اندرسون. اولین همایش ملی دانش آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان.
صمدی، پروین؛ مهمان دوست قمصری، زهراسادات (1390). رویکرد پژوهش محور در کتابهای سال اول دوره متوسطه و مقایسه آن با اهداف آموزشی کتب موردنظر. مطالعات برنامه درسی، 5(20)، 80-115.
غازی زاده، مجتبی؛ دیلون، جاستین؛ سلیمانی، غالیه (1396). مقایسه وضعیت آموزش فعالیت های آزمایشگاهی در کتب درسی زیست شناسی ایران و انگلستان. مجله زیست شناسی ایران. 1(1)، 87-96.
فتحیآذر، اسکندر (1399). روشها و فنون تدریس. تبریز، انتشارات دانشگاه تبریز.
قربانی، عبدالرضا (1394). نقش فعالیتهای آزمایشگاهی و عملی در فزایش یادگیری مفاهیم درس علوم تجربی. شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و ششمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه. لرستان.
کاوه، محبوبه؛ هدایتی، فرشته (1396). فراتحلیل محتوای کتاب زیستشناسی سال دوم متوسطه نظام جدید بر اساس الگوی خلاقیت پلسک. نوآوریهای آموزشی. 16(61)، 91-110.
کرمی گزافی، علیرضا؛ زمانی میاندشتی، اکرم (1392). مقایسه کارایی دو روش تدریس کاوشگری و توصیفی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در مبحث گرانروی. چهاردهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و چهارمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه، تهران.
مستور، هانیه؛ علیآبادی، خدیجه؛ مقدسین، مریم (1391). بررسی تاثیر آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری در درس فیزیک و آزمایشگاه. روان شناسی تربیتی. 8(25)، 90-110.
نیک نفس، سعید؛ علیآبادی، خدیجه (1392). نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزش و طراحی کتاب های درسی. مجله جهانی رسانه-8(16)، 124-150.
Azimi, M., Adib, Y., Matlabi, H. (2017). Conformity of hygiene education and health promotion course content of the six grade of elementary school books with the health system goals. Scientific Journal of School of Public Health and Institute of Public Health Research.15 (1), 83-96.
Harlen, W. (1999). Effective teaching of science, Edinburgh: Scottish Council for Research in Education.
Kilag, O. K., Tamayo, J. M., Eleno, J., Jalin, A. (2024). Enhancing science education in the twenty-first century: advancements and applications of laboratory learning. International Journal of Qualitative Research for Innovation, Sustainability, and Excellence (IJQRISE)-ISSN: 3028-0761, 1(1), 45-51.
Leite, L., Dourado, L. (2013). Laboratory activities, science education and problem-solving skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 1677-1686.
Lythreatis, S., Singh, S. K., El-Kassar, A. N. (2022). The digital divide: A review and future research agenda. Technological Forecasting and Social Change, 175, 121359.
Millar, R., Tiberghien, A., Maréchal, J. (2002). Varieties of labwork: a way of profiling labwork tasks. In M. Séré, D. Psillos & H. Niedderer (Eds.), Teaching and learning in the science laboratory (pp.9-20). New York: Kluwer Academic Publishers.
Ottander, C., Grelsson, G. (2006). Laboratory work: the teachers’ perspective. Journal of Biological Education, 40(3), 113–118.
Psillos, D., Niedderer, H. (2002). Issues and questions regarding the effectiveness of labwork. In M. Séré, D. Psillos & H. Niedderer (Eds.), Teaching and learning in the science laboratory (pp.21-30). New York: Kluwer Academic Publishers.
Shoesmith, J., Hook, J. D., Parsons, A. F., Hurst, G. A. (2020). Organic fanatic: a quiz-based mobile application game to support learning the structure and reactivity of organic compounds. J. Chem. Educ., 97, 8, 2314–2318.
Simpon, R.D., Anderson, N. A. (1981). Science, Students, and Schools: A Guide for the Middle and Secondary School Teacher. New York, John Wiley and Sons, 114-115.
Siswaningsih, W., Firman, H., Khoirunnisa, A. (2017). Development of two-tier diagnostic test pictorial-based for identifying high school student’s misconceptions on the mole concept. Journal of Physics: conference series, 812 (1), 012117.
White, R.T. (1996). The link between laboratory and learning, International Journal of Science Education, Designing and Accrediting an Effective Model for Laboratory Activity in High School Science Education, 18, 761-774.
Woolnough, B. (1998). Authentic science in Schools to develop personal knowledge. In In J. Wellington (Ed.), Practical work in school Science: which way now? London: Routledge, 109-125.