بدریان، عابد و کیامنش، علیرضا ؛ ضرورت باز اندیشی در برنامه ریزی درسی شیمی در دوره های مختلف تحصیلی، همایش ملی برنامه درسی دوره راهنمایی و متوسطه؛ چالش ها و چشم اندازها، دانشگاه تربیت معلم تهران، 1387
داریوش شرفی، محسن آقازیارتی، کوثر زمانی، سید مهدی میر محمدی؛ مطالعه تطبیقی برنامه درسی شیمی ایران و ژاپن در دوره متوسطه دوم، دوره پنجم، شماره چهاردهم، فصلنامه پویش در آموزش علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان 1398
حذر خانی حسن ، عابدینی علیرضا ، شاه محمدی اردبیلی معصومه ، بنکدار سخی راضیه (1396)، راهنمای معلم شیمی 1، تهران، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران
حذر خانی حسن، کامیابی شریف، عابدین علیرضا، سمیعی دوست محمد (1398)، راهنمای معلم شیمی 2، تهران، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران
حذر خانی حسن، کامیابی شریف، عابدین علیرضا، عبداله میرزایی رسول، سمیعی دوست محمد (1399)، راهنمای معلم شیمی 3، تهران، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران
فرجاد، محمدعلی، 1390، آموزش و پرورش تطبیقی دوجلدی، تهران، انتشارات رشد
کریمی مونقی، حسین و خراشادی زاده، فاطمه. (2017). مقایسه تطبیقی نحوه اجرای استراتزی نظام مند بودن در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران Journal of Medical Education & Development,
گروه شیمی دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی (1379). راهنمای برنامه درسی شیمی دوره متوسطه. ویژهنامه رشد آموزش شیمی، 14(2)، 6-5
گیدنز، آنتونی؛ ساتن، فیلیپ؛ جامعه شناسی، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی، 1394
Finnish National Agency for Education, 2019, High school curriculum 2019,
http://www.oph.fi
Sahlberg, Pasi (2010) Finnish Lessons: What Can the World Learn from Educational Change in Finland?, New York: Teachers College, Colombia University