ابوطالبی، خدیجه، یاردانی سفیدی، پریا (1392). آموزش اثربخش شیمی بر بستر فنّاوری اطلاعات و آموزش الکترونیکی، هشتمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، سمنان.
احسانی، امالبنین (1392). نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش علم شیمی، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران 6 و 7 شهریورماه، دانشکده شیمی دانشگاه سمنان.
احمدی، یاور. خدایی، علیرضا (1400). استفاده از فناوری اطلاعات و تکنولوژی آموزشی در یادگیری شیمی با تأکید بر وبگاهها و نرمافزارهای پرکاربرد شیمی، پژوهش در آموزش شیمی، سال دوم، شماره چهارم، 30-5.
بادینی، مهدیه (1397). بررسی نقش فناوری و اطلاعات در آموزش ریاضی. فصلنامه پژوهش در علوم مهندسی و فناوری، دوره ۴، شماره ۲، ۴۱-۴۸.
خاتمیان، معصومه. ابوطالبی، خدیجه. یاردانی، پریا (1390). جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش نوین شیمی ( از مدرسه تا دانشگاه)، هفتمین کنفرانس سمینار آموزش شیمی ایران، 22 و 24 شهریور 1390، زنجان.
رضوی، سید عباس. منصوری، احمد. شاهی، سکینه (1396). وضعیت کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس هوشمند ابتدایی شهر شوش، نشریه علوم تربیتی، پاییز و زمستان 1396، شماره 2.
زارعی زوارکی، اسماعیل. سالمیان، فردین (1395). چالشهای اساسی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ابتدایی، مجله مطالعات پیشدبستانی و دبستان، پیاپی 3.
سالار، پریسا. حیدری، فردوس. (1398). بررسی نقش فناوری و اطلاعات در آموزش ریاضی. سومین کنفرانس آموزش و کاربرد ریاضیات.
شفیعی نیکآبادی، محسن. صفوی جهرمی، گلایول. (1396). تأثیر استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای سراسری ایران، مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی دوره 10، شماره 1 (پیاپی 18)، 80-63.
سواری، ماجد. ایری، مسعود. (1399). بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات( ICT ) در آموزش ریاضی ابتدایی، دومین همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی.
شهسواری اصفهانی، سکینه. مصلینژاد، لیلی و سبحانیان سعید (89). مقایسه تأثیر استفاده از دو روش آموزش مجازی و سنتی بر مهارتهای قابلیت مدار دانشجویان. مجله پزشکی هرمزگان، (3)14، 184-178
شیخی، سعید. غلامی هره دشتی، غلامی (1394). نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، نشریه مطالعات آموزشی نما » نیمسال دوم 1393 - 1392 شماره4.
عباسی، عارف. همتی علمدار لو، مهدی. هاشمی، امین (1399). تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی بر عملکرد تحصیلی، کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و آموزشی، گرجستان - تفلیس.
عماری، الهام (1392). فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش نوآوریهای آموزشی در تدریس شیمی، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران دانشکده شیمی دانشگاه سمنان.
قادرپناه، محمد. نعمتیمقدم، عسکر (1392). نقش فناوری اطلاعات در آموزش شیمی، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، 6 و 7 شهریورماه، دانشکده شیمی دانشگاه سمنان.
کازرونی شامیری، هادی. مرا دی، سعید ( 1398). نقش آموزشهای مجازی و حاکمیت فناوری اطلاعات در شایستهسالاری مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، شماره 44، 167-153.
کرمانی، فاطمه (1399)، تأثیر نرمافزارهای چندرسانهای بر یادگیری درس ریاضی دانشآموزان دبیرستانهای شهرستان قائمشهر، https://fel.kowsarblog.ir
مشتاقی، سعید. قربانی، سمیرا. رضائیان، حمید. (1387). اعتبار یابی فرم فارسی مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی، آموزش میان معلمان مقطع متوسطه شهر اصفهان، فصلنامه نوآوریهای آموزشی.
میریان، ترانه (1399). ضرورت کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی، یازدهمین کنفرانس ملی آموزش شیمی ایران.
میریان، ترانه (1399ب). آموزش شیمی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، اصفهان.
همدانی، شهلا (1390). جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی، هفتمین کنفرانس آموزش شیمی.
Akhavan M, DostMohammadi M. (2010). A survey on the state of use of information and communication technology in the field of electronic education and publishing in high schools of Tehran. Journal of Science and Technology. 1 (2), 173-151.
Beidoğlu, M., Dinçyürek, S., & Akıntuğ, Y. (2015). The opinions of school counselors on the use of information and communication technologies in school counseling practices: North Cyprus schools. Computers in Human Behavior, 52, 466-471.
Boesdorfer, S. B. (2013). Review of Teaching Chemistry: A Studybook: A Practical Guide and Textbook for Student Teachers, Teacher Trainees and Teachers.
Eilks, I., & Hofstein, A. (Eds.). (2013). Teaching chemistry–a studybook: A practical guide and textbook for student teachers, teacher trainees and teachers. Springer Science & Business Media.
Hechter, R.P., Phyfe, L.D., Vermette, L.A. (2012). Integrating Technology in Education: Moving the TPCK Framework towards Practical Applications. Education research and perspectives, 39, 136-152.
McCarroll, N., Curran, K. (2013). Social Networking in Education. International Journal of Innovation in the Digital Economy, 4, 1, 1-15.
Miguel, B. & Maggie. M. (2004). Developing Innovationin Online Learning. London: Routledgfalmer.
Raziqi, B. & Saberi, H. (2016). A comparative study of self-regulation and academic achievement among master's students of electronic learning systems aournnd in-person learning systems, Journal of Paramedical Sciences, Tehran University of Medical Sciences, 11(1), 105-98. [In Persian].
Sangra, A., & González-Sanmamed, M. (2011). The Role of Information and Communication Technologies in Improving Teaching and Learning Processes in Primary and Secondary Schools. Journal of Asynchronous Learning Networks, 15(4), 47-59.