اصغری لالمی، نسیم؛ امانی، وحید (1398). چالشها و فرصتهای آموزش شیمی سبز و ارتباط آن با توسعه پایدار. پژوهش در آموزش شیمی، 1(1)، 47-66.
حسینی، امیرمسعود؛ امانی، وحید (1398). تحلیل محتوای کتابهای درسی شیمی دوره دوم متوسطه براساس مؤلّفه-های آموزش زیستمحیطی با استفاده از روش آنتروپی شانون. پژوهش در آموزش شیمی، 1(4)، 19-39.
عظمت، جعفر (2024). نقش و اهمیت رعایت اصول ایمنی در کارهای آزمایشگاهی. پژوهش در آموزش شیمی، 5(4)، 30-42.
علویان، فیروزه.؛ دهقان کلیشادی، فاطمه (1403). تحلیل ساحت علمی فناوری کتاب علوم تجربی؛ چشماندازی نو به سند تحول. پژوهش و نوآوری در آموزش ابتدایی، 6(1)، 139-159.
غلامی، اعظم؛ حیدری، رسول (1401). تحلیل محتوای کتاب زیستشناسی پایه دهم بر اساس ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. نوآوریهای آموزشی، 21(82)، 105-132.
کوه دار، عاطفه (1403). تحلیل محتوای کمی و کیفی فصل سوم کتاب شیمی دهم چاپ 1402 به روش ویلیام رومی و با توجه به ساحتهای ششگانهی تعلیم و تربیت. پژوهش در آموزش شیمی، 5(4)، 19-29.
لطفی، حسین؛ امامجمعه، محمدرضا؛ احمدی، غلامعلی؛ عصاره، علیرضا؛ حاتمی، جواد (1401). طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی علوم تجربی بر مبنای نظریه کنشگر –شبکه در محیط یادگیری شبکه در دوره متوسطه اول. نوآوریهای آموزشی، 21(4)، 153-172.
محمدیکمالآبادی، زهره؛ انصاریانتهرانی، آذر؛ قریشی، حمزه؛ درقایدی، سارا (1402). تربیتمعلم تمام ساحتی بر مبنای سند تحول. تحقیقات راهبردی در تعلیم و آموزشوپرورش، 10(1)،613-630.
نوروزینژاد، محمد؛ طباطبایی، مینو (1397). رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی در ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین نظام آموزشوپرورش. فصلنامه بین المللی میان رشته ای، 13(5) ،35-64.
Acar, M., Erdil, Y. Z., Ozcan, C. (2023). Computer-aided ergonomic analysis of primary school furniture dimensions. Ergonomics, 1-18.
Akcanca, N. (2020). An alternative teaching tool in science education: Educational comics. International Online Journal of Education and Teaching, 7(4), 1550-1570.
Blows, W. T. (2021). The biological basis of mental health: Routledge.
Bolger, L. E., Bolger, L. A., O’Neill, C., Coughlan, E., O’Brien, W., Lacey, S.,... Bardid, F. (2021). Global levels of fundamental motor skills in children: A systematic review. Journal of sports sciences, 39(7), 717-753.
Chim, H., Gijselaers, H. J., de Groot, R. H., Van Gerven, P. W., oude Egbrink, M. G., Savelberg, H. H. (2024). The effects of light physical activity on learning in adolescents: A systematic review. International Review of Sport and Exercise Psychology, 17(1), 291-318.
DeBoer, G. E. (2011). The globalization of science education. Journal of Research in Science Teaching, 48(6), 567-591.
Demchenko, I., Maksymchuk, B., Bilan, V., Maksymchuk, I., Kalynovska, I. (2021). Training future physical education teachers for professional activities under the conditions of inclusive education. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(3), 191-213.
Guastello, S. J. (2023). Human factors engineering and ergonomics: A systems approach: CRC Press.
Haverkamp, B. F., Wiersma, R., Vertessen, K., van Ewijk, H., Oosterlaan, J., Hartman, E. (2020). Effects of physical activity interventions on cognitive outcomes and academic performance in adolescents and young adults: A meta-analysis. Journal of sports sciences, 38(23), 2637-2660.
Kane, S. A., & Gelman, B. A. (2020). Introduction to physics in modern medicine: CRC press.
Mogensen, F., Breiting, S., Mayer, M. (2005). Quality criteria for ESD-schools: Guidelines to enhance the quality of education for sustainable development: Austrian Federal Ministry of Education, Science and Culture.
Rizvi, D. S. (2022). Health education and global health: Practices, applications, and future research. Journal of education and health promotion, 11(1), 262.
Schuermann, D., Mevissen, M. (2021). Manmade electromagnetic fields and oxidative stress—biological effects and consequences for health. International journal of molecular sciences, 22(7), 3772.
Schwedler, S., Kaldewey, M. (2020). Linking the submicroscopic and symbolic level in physical chemistry: how voluntary simulation-based learning activities foster first-year university students’ conceptual understanding. Chemistry Education Research and Practice, 21(4), 1132-1147.
Shams, A., Vameghi, R. (2018). Relationship between Age, Gender and Body Mass Index with Performance of Fundamental Motor Skills among Children Aged 7-10 Years. Iranian Journal of Health Education and Health Promotion, 6(1), 39-52.
Sutapa, P., Pratama, K. W., Rosly, M. M., Ali, S. K. S., Karakauki, M. (2021). Improving motor skills in early childhood through goal-oriented play activity. Children, 8(11), 994.