بداغی فرد، محمدعلی (1394). شیمی سبز راهی برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی. همایش ملی پژوهشهای کاربردی در نگهداشت محیط زیست، آب و منابع طبیعی، اراک، ایران.
بهروان، مریم؛ کجباف والا، آذر (1400). احساسات یک روز با شیمی. تهران، ایران.
بهزادی، حسنعلی (1401). شیوههای صحیح تربیتی با هدف ایجاد مسئولیتپذیری و دغدغهمندی در دانشآموزان. همدان، ایران.
درویشی خاتونی، جواد؛ لک، راضیه (1394). بررسی هیدروژئوشیمیایی آب دریاچه ارومیه در بازه زمانی 2007 تا 2012. علوم زمین، 24 (95)، 252-239.
دهقان، پویان؛ ولی زاده، سارا؛ خسروی، حسن (1394). بررسی عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه و راهکارهای احیای آن. همایش ملی آب، انسان و زمین، اصفهان، ایران.
سوبل، دیوید (1401). کودکی و طبیعت اصول طراحی برای معلمان (ترجمه گلناز محبعلی). مشهد: جهاد دانشگاهی.
عبدالله میرزائی، رسول (1399). معلم عنصری کلیدی در نیل به کیفیت بخشی آموزش علوم پایه. تهران، ایران.
فنی، زهره (1396). بررسی اثرات خشکی دریاچه ارومیه بر آسیبپذیری محیطزیست طبیعی و انسانی ناحیه پیرامون. محیط زیست و توسعه فرابخشی، 2 (58)، 16-1.
قادری، رضا (1401). بررسی اثرات خشک شدن دریاچه ارومیه بر توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاهای دهستان انزل شمالی. فصلنامه برنامهریزی منطقهای، 12 (48)، 318-305.
نیکرو شالدهی، نیکا (1402). آزمایش پژوهش محور، امتیاز انجام آزمایش برای تدریس شیمی در عین کمبود وقت. پژوهش در آموزش شیمی، 5 (1)، 68-82.
هدایتی، علی و جمهری، مهین (1392). نقش آزمایشهای شگفت انگیز در یادگیری شیمی. سمینار آموزش شیمی ایران، سمنان، ایران.
Bae, S.W., Lee, J.H., Park, J. (2021). Development of a field-based chemistry experiment teaching model to strengthen pre-service teachers’ competence for teaching chemistry experiments. Asia-Pacific Science Education, 7(2), 522-548.
Tan, W. (2022). Research methods: A practical guide for students and researchers. World Scientific.
Ma, J. (2024). Promoting the formation of environmental awareness in children: the representation of nature in Chinese language textbooks. Journal of World Languages, 10(2), 456-485.
Mandler, D., Mamlok-Naaman, R., Blonder, R., Yayon, M., Hofstein, A. (2012). High-school chemistry teaching through environmentally oriented curricula. Chemistry Education Research and Practice, 13(2), 80-92.
Reid, N., Shah, I. (2007). The role of laboratory work in university chemistry. Chemistry Education Research and Practice, 8(2), 172-185.
Rusek, M., Chroustová, K., Bílek, M., Skřehot, P.A., Hon, Z. (2020). Conditions for experimental activities at elementary and high schools from chemistry teachers’ point of view. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology, 25(1–2), 93-100.
Thapa, B. (2001). Environmental Concern: A comparative analysis between students in Recreation and Park Management and other departments. Environmental Education Research, 7(1), 39–53.
Tseng, Y.C., Wang, S.M. (2020). Understanding Taiwanese adolescents’ connections with nature: rethinking conventional definitions and scales for environmental education. Environmental Education Research, 26(1), 115-129.
Zhang, Z., Stevenson, K.T., Martin, K.L. (2022). Use of nature-based schoolyards predicts students’ perceptions of schoolyards as places to support learning, play, and mental health. Environmental Education Research, 28(9), 1271-1282.