پیرخائفی، علیرضا؛ برجعلی، احمد؛ دلاور، علی؛ اسکندری، حسین (1388). تأثیر آموزش خلاقیت بر مؤلفههای فراشناختی تفکر خلاق دانشجویان، رهبری و مدیریت آموزشی، 2(3)، 51-61.
رحیمی، رضا؛ عصاره، علیرضا؛ صالح صدق پور، بهرام (1393). تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه ششم ابتدایی مبتنی بر
الگوی خلاقیت پلسک. نظریه و عمل در برنامه درسی، 2(4)، 111-134.
سمیعی، دوست محمد؛ حافظی، اکرم (1399). تحلیل محتوای فصل اول کتاب شیمی پایه دهم بر اساس روشهای ویلیام رومی و آنتروپی شانون. پژوهش در آموزش شیمی، 2(4)، 97-123.
ضیایی مهر، علی (1396). بررسی محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بر اساس الگوی خلاقیت هدایتشده پلسک. روانشناسی تربیتی، 13(44)، 1-28.
عصاره، علیرضا؛ احمدی، غلامعلی؛ شهمیر، سامیه (1392). تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی دوره راهنمایی با توجه به مراحل و اصول آموزش خلاقیت پلسک. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(1)، 127-154.
کاوه، محبوبه؛ هدایتی، فرشته (1396) فرا تحلیل محتوای کتاب زیستشناسی سال دوم متوسطه نظام جدید بر اساس الگوی خلاقیت پلسک. نوآوریهای آموزشی، 61، 91-110.
مداحی، جواد؛ داودی، محمد؛ حسینی زاده، سید علی؛ فتحعلیخانی، محمد (1397). مؤلفههای خلاقیت در پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منابع اسلامی. علمی تربیت اسلامی، 13(26)، 25-47.
محمودی، سیروس؛ شرفی، محمود؛ ایمانی فر، محمدرضا (1400). تحلیل محتوای کتاب درسی «کارگاه نوآوری و کارآفرینی» پایه یازدهم رشته امور زراعی از نظر توجه به مؤلفههای کارآفرینی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، 8(4), 89-104.
مختاری، مریم؛ کلباسی، افسانه؛ رنجبر، مریم (1398). تحلیل محتوای کتب نگارش فارسی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی خلاقیت پلسک. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی، 1(2)، 1-20.
مشایخ، پری؛ طاهری، راهعلی (1398). تحلیل محتوای مجله رشد دانشآموز بر اساس الگوی خلاقیت پلسک. نوآوریهای آموزشی. 18(1)، 159-177.
ملکی، حسن؛ افشار کهن، زهرا؛ نوروزی، بهزاد (1391). ارزیابی محتوای کتب علوم تجربی دوره راهنمایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4، 121-148.
منوچهری زاده، الهام (1399). تحلیل محتوای کتاب درسی شیمی پایه دهم از نظر مؤلّفه های اصلی آموزش محیط زیست بر اساس روش شانون. پژوهش در آموزش شیمی، 2(2)، 37-52.
هولستی، آل رادوف (1398). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، مترجم: نادر سالار زاده امیری، تهران: انتشارات دانشگاه علّامه طباطبایی.
Abdurahmzai, W., Khpalwak, M.T., Arefi, M. (2022). Comparison of creativity components in the content of the experimental science curriculum in elementary period of Iran and Afghanistan. The Journal of Applied Research, 6(9), 253-259.
Alagha, F., Farajollahi, M., Shahmohammadi, N. (2014). The content analysis of the experimental science book of second grade of guidance school based on the amount of attention to the areas of creativity and implementing with guilford's mental exercise. Procedia-social and behavioral sciences, 114, 148-153.
Andreasen, N.C. (2009). Yaratici beyin dehanin norobilimi [The creative brain: The science of genius paperback]. Arkadas Press.
Astutik, S., Prahani, B.K. (2018). Developing teaching material for physics based on collaborative creativity learning (CCL) model to improve scientific creativity of junior high school students. Journal Penelitian Fisika dan Aplikasinya, 8(2), 91-105.
Baruah, J., Paulus, P.B. (2019). Collaborative creativity and innovation in education. In: Mullen, C.A. (eds) creativity under duress in education? Creativity Theory and Action in Education, vol 3. Springer, Cham.
Bergqvist, A., Chang Rundgren, S.N. (2017). The influence of textbooks on teachers’ knowledge of chemical bonding representations relative to students’ difficulties understanding. Research in Science & Technological Education, 35(2), 215-237.
Cheung, R. (2013). Exploring the use of the pedagogical framework for creative practice in preschool settings: A phenomenological approach. Thinking Skills and Creativity, 10, 133-142.
Sharifi Darani, F. (2019). Content analysis of work and technology book based on the pattern plsek creativity in iranian high school. Journal of Exploratory Studies in Law and Management, 6(3), 166-172.
Geisinger, K.F. (2016). 21st Century skills: What are they and how do we assess them? Applied Measurement in Education, 29(4), 245–249
Howson, G. (2013). The development of mathematics textbooks: Historical reflections from a personal perspective. ZDM, 45 (5), 647–658.
Kahraman, E. (2023). Investigation of 7th and 8th grade science curriculum outcomes and textbook activities in terms of scientific creativity. Journal of Educational Studies and Multidisciplinary Approaches, 3(2), 25-36.
Kennedy, T.J., Odell, M. (2014). Engaging students in STEM education. Journal of Science Education International, 25(3), 246-258.
Liu, Y., Khine, M.S. (2016). Content analysis of the diagrammatic representations of primary science textbooks. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 12(8), 1937-1951.
Maleki, N., Golestaneh, M., Mousavi, S.M. (2024). Content analysis of junior high school chemistry textbooks of Iran and Malaysia in terms of attention to entrepreneurship components. Research in Chemistry Education, 6(2), 5-28.
McWilliam, E. (2009). Teaching for creativity: From sage to guide to meddler. Asia Pacific Journal of Education, 29(3), 281 –293.
Nicol, C.C., Crespo, S.M. (2006). Learning to teach with mathematics textbooks: How preservice teachers interpret and use curriculum materials. Educational Studies in Mathematics, 62 (3), 331–355.
Plsek, P.E. (1997). Creativity, innovation, and quality. ASQC Quality Press.