معرفی هوش مصنوعی و ایجاد یادگیری شخصی سازی شده درس شیمی توسط آن

نوع مقاله : مقاله مروری

نویسندگان

1 دبیر شیمی، اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، ایران و دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889 - 14665 تهران، ایران

2 گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران. ایران.

چکیده

آموزش، پایه گذار نسل‌های آینده بشر است؛ بنابراین ضروری است که از هوشمندانه‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در این حوزه استفاده شود. یکی از فناوری‌های به‌روز، هوش مصنوعی می‌باشد. گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش، تغییرات شگرفی را در این حوزه ایجاد کرده است. توسعه جهانی این فنّاوری در آموزش، نحوه یاددهی و یادگیری را دگرگون کرده است. در یادگیری شخصی سازی شده، معلم دروس یکسانی برای همه دانش‌آموزان تدریس نمی‌کند، بلکه هر دانش‌آموز را در مسیری منحصربه‌ فرد هدایت می‌کند. تحقیق حاضر به روش توصیفی- تحلیلی و با هدف بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش شیمی انجام گرفته است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند در ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان و روند یادگیری آنان کمک کرده و بستری نیز برای حمایت از معلمان فراهم آورد. شیوه‌های آموزشی به مدد این تکنولوژی بهبود یافته و انگیزه، همکاری، تعامل و دستاوردهای یادگیری نیز افزایش می‌ یابد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Introducing artificial intelligence for personalized learning of chemistry

نویسندگان [English]

  • Amir mohammad Bahrami Maddah 1
  • Masoud Saadati 2
1 Secretary of Chemistry, General Department of Education, Hamadan Province, Iran and Master's student, Chemistry Education Department, Farhangian University, PO Box 14665-889 Tehran, Iran
2 Department of Chemistry Education, Farhangian University, P.O. Box 14665-889, Tehran, Iran
چکیده [English]

Education is the foundation of future human generations; Therefore, it is necessary to use the most intelligent and advanced technologies in this field. One of the latest technologies is artificial intelligence. Artificial intelligence is the ability of a computer or machine to think or learn. The expansion of artificial intelligence applications in education has created tremendous changes in this field. The global development of this technology in education has changed the way of teaching and learning. In personalized learning, the teacher does not teach the same lessons to all students, but guides each student in a unique path. The present research has been carried out using a descriptive-analytical method with the aim of investigating the applications of artificial intelligence in chemistry education. The findings of the research show that the use of artificial intelligence can help in providing educational materials to students and their learning process and provide a platform to support teachers. Educational methods have been improved with the help of this technology. Moreover, it helps enhance motivation, cooperation, interaction, and academic achievements.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Artificial intelligence
  • education
  • learning
  • chemistry
  • personalization