اجتهادی، مصطفی؛ داودی، رسول (1396). آسیبشناسی ساختار نظام آموزش عالی در اجرای برنامههای پنج ساله توسعه بخش آموزش عالی به منظور ارائه راهبردهای مناسب، پژوهش در برنامهریزی درسی، 4(4)، 1-24.
اکرمی، زکیه (1396). نگرشی نو بر آموزش و بررسی لزوم اهمیت بازنگری در برنامه درسی شیمی، اولین همایش کشوری دانش موضوعی-تربیتی دانش آموزش محتوای شیمی، اصفهان.
برازندگان، پریان؛ صفائی، شکیلا؛ صادقی، حمیده (1402). صلاحیتهای حرفهای و یادگیری آموزشی در معلمان ابتدایی با تحول تکیه بر مبانی سند بنیادین، آفاق علوم انسانی، 76(2)، 41-53.
بهادری، بهناز؛ نیکنام، زهرا؛ موسیپور، نعمتاله؛ باقری نوعپرست، خسرو (1402). طراحی چارچوب مفهومی جهت واکاوی برنامه درسی اجرایی در کلاس، از منظر انسان عامل، پژوهش در برنامهریزی درسی، 77(20)، 72-90.
خالقینژاد، سیدعلی؛ ملکی، حسن؛ سلمانی، بابک (1393). تأملی بر جایگاه نیازسنجی در برنامه درسی آموزش عالی، اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی، تهران، دانشگاه صنعتی شریف.
رزاقی، عباس؛ قادری، مصطفی؛ پوشنه، کامبیز؛ عصاره، علیرضا (1402). ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفههای آن، مطالعات برنامه درسی ایران، 17(71)، 29-66.
رشیدی، بهار؛ عابدی، احمد؛ نوروزی، قاسم (1401). ارائه الگوی غنیسازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران، مطالعات برنامه درسی ایران، 17(66)، 259-288.
سعیدنیا، اکبر؛ ایمانزاده، علی؛ محمودی، فیروز؛ تقیپور، کیومرث (1402). مروری کیفی بر ویژگیهای عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن، مطالعات برنامه درسی ایران، 17(71)، 67-98.
صدری، عباس (1388). طراحی الگوی برنامهریزی درسی آموزشهای فنی و حرفهای عام برای دوره متوسطه، مطالعات برنامه درسی، 14(13)، 82-104.
فتحی واجارگاه، کورش (1398). اصول برنامهریزی درسی. تهران: انتشارات ایران زمین. چاپ یازدهم.
الماسی حسینی، سید صمد (1397). برنامهریزی درسی از رویکرد فنی تا رویکرد غیر فنی در آموزش ابتدایی، پنجمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، دانشگاه تهران.
مولایی، قاسم؛ پرسته قمبوانی، فاطمه (1401). نقش برنامهریزی درسی در عملکرد آموزشی فارغالتحصیلان آموزشی، رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت، 32(2)، 107-120.
مهرمحمدی، محمود (1391). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. تهران: انتشارات سمت.
میرزایی، داود؛ معروفی، یحیی (1402). تجربیات بینالمللی در زمینه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی تربیت معلم، مدیریت دانشگاهی، 2(2)، 1-19.
وفاییفر، گلاویژه؛ قاسمپور مقدم، حسین؛ پیری، موسی (1393). نیازسنجی برنامه درسی زبانآموزی دانشآموزان پیشدبستانی مناطق دوزبانه، بر اساس مدل کلاین، مطالعات برنامه درسی ایران، 9(35)، 39-62.
ویژهنامه مجله رشد (1379). راهنمای برنامه درسی شیمی دوره متوسطه.
هاشمی، سیداحمد؛ غلامیان، رضا؛ فراشبندی، رضا (1397). بررسی اهمیت نیازسنجی در برنامهریزی درسی نظام آموزش عالی ایران، سومین کنفرانس توانمندسازی جامعه در حوزه علوم انسانی و مطالعات روانشناسی، تهران.
یزدانپناه، محسن؛ مرزوقی، رحمتاله (1401). بررسی تطبیقی عنصر محتوای کتب در برنامه درسی رسمی آموزش علوم تجربی ایران با ژاپن، آلمان، انگلستان، فرانسه و آمریکا، جامعه شناسی سیاسی ایران، 5(12)، 1883-1906.
Hassan, M.U., Alaliyat, S., Sarwar, R. (2023). Leveraging deep learning and big data to enhance computing curriculum for industry-relevant skills: A norwegian case study, Heliyon, 9(4), 15407.