احمدپور داریانی، محمود؛ کریمی، آصف (1399). کارآفرینی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
احمدی، غلامعلی؛ فضائلی، زینب (1392). تحلیل محتوای کتابهای آمـوزش حرفه و فن دوره راهنمـایی بـر اسـاس شاخصهای کارآفرینی. توسعه کارآفرینی، 6 (1)، 183-165.
آقا محمدی، جواد (1398). توسعه ویژگیها شخصیتی کارآفرین: تحلیـل محتـوای کتـاب «کارگـاه کارآفرینی و تولیـد» دوره متوسطه نظری از نظر میزان انعکاس ویژگیها شخصیتی کارآفرینی. راهبرد توسعه، 1 (57)، 204-183.
آموزشوپرورش مالزی در یک نگاه (1395). سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
جعفری هرندی، رضا (1398). ارزیابی محتوای کتاب کار و فناوری پایه نهم از نظر میزان توجه به مفاهیم کارآفرینی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 16(2)، 63-48.
خدابنده، لیلا (1400). مطالعه تطبیقی آموزش کارآفرینی دوره متوسطه در کشورهای منتخب و ارائه راهکارهای برای نظام آموزشی ایران، زیستبوم نوآوری، 1(3)، 38-21.
ذبایحی، امیرحسین؛ عبدالهی، مهدی (1398). تأثیر روش تدریس به روش ایبسه در آموزش شیمی و کمک به تقویت روحیه کارآفرینی. پژوهش در آموزش شیمی، 1(1)، 80-67.
رسول بهی، شیرین؛ خسروی، دیمن؛ بهادر، حمید (۱۳۹۵). بررسی تطبیقی نظام آموزشی ایران و ترکیه. سومین کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم، شیراز، ایران.
عرب، عباس (۱۳۹۰). نقش سبک رهبری تحولی مدیران در پیشبینی کارآفرینی اجتماعی کارکنان: مطالعه تطبیقی دانشگاههای دولتی با دانشگاههای غیردولتی مشهد، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
کتب درسی شیمی مقطع متوسطه، موسسه چاپ و نشر کتاب آموزشی وزارت آموزشوپرورش ایران، 1401، تهران، ایران.
کتب درسی شیمی مقطع متوسطه، موسسه چاپ و نشر کتب آموزشی وزارت آموزشوپرورش مالزی، ۲۰۲1، کوالالامپور، مالزی.
محمودی، سیروس؛ ایمانی فر، حمیدرضا (1399). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی از نظر توجه به اهداف تربیت اجتماعی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه اسلام و علوم اجتماعی، 12(23), 284-263.
محمودی، سیروس؛ شرفی، محمود؛ ایمانی فر؛ محمدرضا (1400). تحلیل محتوای کتاب درسی «کارگاه نوآوری و کارآفرینی» پایه یازدهم رشته امور زراعی از نظر توجه به مؤلفههای کارآفرینی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، 8(4), 104-89.
مرتضی نژاد، نیلوفر (1401). ارزشیابی از برنامههای درسی مرتبط با کارآفرینی در دوره آموزش عمومی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 19(73)، 154-134.
مرتضی نژاد، نیلوفر؛ عطاران، محمد؛ حسینی خواه، علی؛ عباسی، عفت (1396). بررسی عناصر طراحی برنامه درسی کارآفرینی بر اساس رویکرد تطبیقی. مطالعات برنامه درسی، 11(44)، 80-49.
نیکنفس، سعید؛ علیآبادی، خدیجه (1392). نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزش و طراحی کتابهای درسی. مجلّه جهانی رسانه، 8(2)، 150-124.
واحدی، مژده؛ سیف نراقی، مریم؛ نادری، عزتالله (1395). بررسیوتحلیل آموزش کارآفرینی در کتب کار و فناوری در پایه ششم، هفتم و هشتم بر اساس الگوی پیشنهادی "آینده شما در لوای کارآفرینی (NFTE)". اندیشههای نوین تربیتی، 41(12)، 127-141.
هولستی، رادوف (1398). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، مترجم: نادر سالار زاده امیری، تهران: انتشارات دانشگاه علّامه طباطبایی.
Acs, Z.J., Szerb, L., Lloyd, A. (2018). Global entrepreneurship index 2018, Global Entrepreneurship Development Institution, Washington, D.C., USA.
Azubuike, K.A. (2010). Entrepreneurship capacity building in teacher education programme: Implication for educational administration. Nigerian Journal of Curriculum and Instruction, 17(1): 84-89.
Bakar, R., Konting, M. (2002). Pelaksanaan pendidkan keusahawanan di Malaysia: kesan Terhadap Aspirasi keusahawanan Pelajar. University Putra Malaysia Press. 10(1):53-61.
Bazkiaei, H.A., Heng, L.H., Khan, N.U., Saufi, R., Kasim, R.S.R. (2020). Do entrepreneurial education and big-five personality traits predict entrepreneurial intention among universities students?. Cogent business & management, 7(1), 180217.
Briga, H. (2004). Entrepreneurship education and training introducing entrepreneurship education into non-business discipline. European Industrial Training, 20(8), 13-15.
Burger, L., O’Neill, C., Mahadea, D. (2005). The impact of previous knowledge and experience on the entrepreneurial attitudes of Grade 12 learners. South African Journal of Education, (25), 89–94.
Chauhan, K., Aggarwal, A. (2017). Youth entrepreneurship: The role and implications for the Indian economy. Amity Journal of Entrepreneurship, 1(2), 23-33.
De-Sousa, M.M., de Almeida, D.A.R. (2022). Characteristics and effects of entrepreneurship education programs: a systematic review. Trends in Psychology, 1-31.
Dorji, T. (2021). Content analysis of entrepreneurship education in primary and secondary school textbooks. Research in Educational Policy and Management, 3(1), 42-59.
Fiet, J. (2001). The pedagogical side of entrepreneurship theory. Journal of Business Venturing, 16(1): 101–117.
Gairola, R.S. (2019). Attitudes of secondary teacher trainees towards entrepreneurial education. Research in Educational Policy and Management, 1(1), 44-54.
Gibb, A.A. (2002). In pursuit of a new `enterprise' and `entrepreneurship' paradigm for learning: creative destruction, new values, new ways of doing things and new combinations of knowledge. International Journal of Management Reviews, 4(3): 233–269
Global Entrepreneurship Monitor, 2016/2017 Global Report.
Global Entrepreneurship Monitor, 2023/2024 Global Report.
Golestaneh, M. (2019). A comparative study of chemistry education curriculum at Farhangian university with former chemistry education and chemistry bachelor degree. Research in Chemistry Education, 1(2), 61-82.
Golestaneh, M. (2021). The need to evaluation of undergraduate chemistry curricula for overcoming the global challenges inspired by the Coveid-19 pandemic. Research in Chemistry Education, 2(4), 41-58.
Gurung, R.B., Tenzin, J. (2018). The Entrepreneurship culture. The Druk Journal, 4(2), 43-55.
Halim, L. (2016). Science education research and practice in Malaysia. In: Chiu, MH. (eds) Science Education Research and Practice in Asia. Springer, Singapore.
Hannon, P.D. (2005). Philosophies of enterprise and entrepreneurship education and challenges for higher education in the UK. The International Journal of Entrepreneurship and Innovation, 6(2), 105-114.
Hynes, B. Richardson, I. (2007). Entrepreneurship education: a mechanism for engaging and exchanging with the small business sector. Education and Training, 49(8/9):732-744.
Kayacan, K., Ozlüleci, M. (2021). An analysis of the seventh-grade science textbook in terms of science, engineering, and entrepreneurship applications. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, (27), 319-345.
Kraaijenbrink, J., Spender, J.C. Groen, A.J. (2010). The resource-based view: a review and assessment of its critiques. Journal of management, 36(1): 349-372.
Kruegar, N., Brazeal, M. (1994). Entrepreneurship Intention: applying the Theory of Planned Behaviour. Entrepreneurship and Regional Development, 5(4), 315-30.
Kuratko, D.F., Hodgetts, R.M. (2004). Entrepreneurship: theory, process, practice. Manson: South-Western Publisher.
Manuere, F., Danha, K., Majoni, T. (2013). Entrepreneurship attitude and knowledge: a survey of fourth year university students. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(9), 511-521.
Martin, B.C., McNally, J.J. (2013). Examining the formation of human capital in entrepreneurship: A meta-analysis of entrepreneurship education outcomes. Journal of Business Venturing, 28(1): 211–224.
Nguyen, A.T., Do, T.H.H. (2019). Factors affecting entrepreneurial intentions among youths in Vietnam. Children and Youth Services Review, 99910: 186-193
Pihie, Z.A.L., Bagheri, A. (2010). Entrepreneurial attitude and entrepreneurial efficacy of technical secondary school students. Journal of Vocational Education and Training, 62(3), 351-366.
Pingel, F. (1999). UNESCO guidebook on textbook research and textbook revision. Hanover: Germany: Hahnsche Buchhandlung
Pramudya, S.H. (2022). The Entrepreneurship ecosystem in Malaysia: the global entrepreneurship index (Gei) analysis, Regional Formation and Development Studies, 35(3), 58-72.
Raposo, M.L.B., Paço, A.M.F.D. (2011). Entrepreneurship education: Relationship between education and entrepreneurial activity. Psicothema, 23(3), 453-457.
Sakir, N.A., Kim, J.G. (2021). Comparing biodiversity-related contents in secondary biology textbooks from Korea, Indonesia, and the United States of America. Journal of Biological Education, 55, 17–30.
Shen, Q. (2021). The Importance of Integrating Career Planning Education into High School Curriculum. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 615, 1-6.
Suryani, D., Mulyani, E. (2020). Development of integrated economic learning materials entrepreneurship values for high school. Journal Pendidikan Ekonomi Dan Bisnis (JPEB), 8(1), 66-76.
Tunio, M.N., Jariko, M.A. (2021). How entrepreneurship sustains barriers in the entrepreneurial process-A lesson from a developing nation. Sustainability, 13(20), 11419.
Xing, L.Y. Mohd, H.B. (2021). Content analysis of Malaysian form two science textbook. Malaysian Online Journal of Educational Science, 9(1), 51-69.