ایشانی، طاهره؛ حاجی حسین، منیژه (1396). نقش کتاب فارسی بخوانیم دوره ابتدایی در هویت ملی با تاکید بر فرهنگ و میراث فرهنگی. مطالعات ملی، 18(2)، 131-115.
ایمان زاده، معصومه؛ فرخی، نورعلی (1397). الگوی روابط ساختاری بین سرمایه روان شناختی و هویت ملی با میانجی گری خودکارآمدی، کفایت اجتماعی و فرهنگ شهروندی در دانشآموزان دختر. روانشناسی مدرسه، 7(3)، 45-66.
بازوند، علی؛ حسن زاده، مرتضی (1401). بررسی چگونگی و میزان نمود عناصر هویت ملی مذهبی در کتاب های نونگاشت فارسی متوسطه اول و دوم. آموزش پژوهی، 8(29)، 76-92.
پادیاب، عبدالخالق؛ عسکری، مهران؛ فروغی، حسین (1399). هویت چیست و شکل گیری آن در شخصیت فرد چگونه است. سومین همایش بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی، همدان.
جعفرزاده پور، فروزنده (1389). کتاب درسی و هویت ملی (فراتحلیل مطالعه های انجام شده درباره کتابهای درسی). مطالعات ملی، 11)42)، 54-31.
حاجیانی، ابراهیم (1379). تحلیل جامعه شناختی هویت ملی ایران و طرح چند فرضیه. مطالعات ملی، 2(5)، 228-193.
حجت، مهدی (1380). میراث فرهنگی در ایران: سیاستها برای یک کشور اسلامی. تهران: انتشارات سازمان میراث فرهنگی کشور، 1-45.
خجسته، فردوس؛ عصاره، علیرضا؛ حاجیانی، ابراهیم (1400). بررسی چالشهایهویت ملی در برنامه ی درسی دوره دوم متوسطه. مطالعات مدیریت و رهبری در سازمانهای آموزشی، 1(2)، 29-51.
خدایار، ابراهیم؛ فتحی، اعظم (1387). هویت ملی در کتاب های درسی آموزش و پرورش، مورد مطالعه: مقطع متوسطه. مطالعات ملی، 9(35)، 27-52.
ذوالفقاری، حسن (1386). هویت ایرانی و دینی در ضرب المثلهای فارسی. مطالعات ملی، 8(30)، 52-27.
صالحی، ابراهیم؛ شکیباییان، طناز (1386). بررسی میزان توجه به مولفه های هویت ملی در کتاب های درسی دوره آموزش ابتدایی. مطالعات ملی، 8(1)، 63-84.
عظمت, جعفر . (1402). نقش پژوهش و نوآوری در پیشرفت آموزش شیمی. پژوهش در آموزش شیمی, 5(3), 1-2.
علوی مقدم، سید بهنام؛ داورپناه، زهرا (1393). تحلیل محتوای مولفههای هویت ملی در کتب آموزش زبان فرانسه دورههای راهنمایی، دبیرستان- پیش دانشگاهی. نوآوریهای آموزشی، 13(4)، 140-117.
فیاض، ایراندخت؛ ایمانی، فریبا (1389). بررسی نمادهای هویت ملی در کتاب های درسی تاریخ و علوم اجتماعی دوره متوسطه رشته های علوم انسانی، تجربی و ریاضی فیزیک در سال تحصیلی 89-1388. روانشناسی تربیتی، 6(17)، 68-30.
لقمان نیا، مهدی؛ خامسان، احمد (1389). جایگاه هویت ملی در نظام آموزش و پرورش ایران. تحقیقات فرهنگی ایران، 3(2)، 171-147.
لقمان نیا، مهدی؛ خامسان، احمد (1390). شناسایی مولفه های هویت ملی در برنامه های درسی بر اساس روش داده بنیاد. نوآوریهای آموزشی، 10(4)، 56-33.
معروفی، یحیی؛ پناهی توانا، صادق (1392). کتابهای ادبیات فارسی دوره متوسطه و بازنمایی مولفههای هویت ملی (دیدگاه دبیران). مطالعات ملی، 14(55)، 122-107.
ملکی، حسن (1399). تحلیل محتوای کتاب های درسی. تهران: آییژ، 1.
موسیپور، بتول (1397). بررسی مولفههای هویت ملی در کتاب ریاضی و آمار1 پایه دهم. پویش در آموزش علوم پایه، 4(10)، 18-10.
مومنی، فاطمه (1400). تحلیل محتوای شیمی دهم بر اساس مولفه های هویت ملی. سومین همایش ملی آموزش شیمی، تهران.
میرزاپور، سمیرا؛ زمانی مقدم (1400). بررسی کارکرد آموزش و پرورش در نهادینه سازی هویت ملی دانشآموزان (در ابعاد سیاسی-جغرافیایی و دینی). مطالعات ملی، 22(2)، 27-47.
نوشادی، محمدرضا؛ شمشیری، بابک؛ احمدی، حبیب (1390). نقش و کارکرد کتاب های تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان و سوم راهنمایی در شکل گیری هویت ملی. پژوهش های برنامه درسی، 2(1)، 139- 170.
هاشمی، سیدضیا؛ قربانعلی زاده، مژده (1393). هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی. مطالعات ملی، 15(60)، 71-49.
یارمحمدیان، محمد حسین (1381). اصول برنامه ریزی درسی. تهران: انتشارات یادواره کتاب، 1.
یاوری، حمیدرضا و نصیری، مسعود (1394). بررسی میزان توجه به مولفه های هویت ملی و مذهبی در کتابهای هدیههای آسمان و فارسی بخوانیم دوره آموزش ابتدایی. دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم رفتاری و اجتماعی، تهران.