احمدی، یاور و خدایی، علیرضا (۱۳۹۹)، مروری بر اهمیت آزمایشگاه و آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش، پژوهش در آموزش شیمی، 2 (2) ۵۳ - ۶۵.
حسن وند، حسین (۱۴۰۱)، نقش آزمایشگاه در رویکردهای نوین آموزش علوم تجربی، سومین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری های آزمایشگاهی، دانشگاه محقق اردبیلی.
سلیمانی، خدیجه، عبودی، جلال و خجسته، ویدا (۱۴۰۰)، بهبود علاقه دانش آموزان در درس شیمی و آزمایشگاه با ارائه و ارتقای مهارت کار گروهی و عملی، پژوهش در آموزش شیمی، 2 (3) ۳۷ - ۴۸.
کرمی گزافی، علیرضا، یونسی، جلیل و عزیزیان، علی (۱۳۸۸)، مقایسه میزان تاثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرم افزار آموزشی و روش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش آموزان، نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، 4 (1).
میرجلیلی، ولی الله(۱۴۰۱)، آزمایشگاه و ارتباط آن با یادگیری، فصل نامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 5 (40) ۱۸۹ - ۱۸۱.
Gardner, J., Jerome jeweler. (2000), Your college Experience trategies for Success. U.S.A. Wads worth publishing company.
Gillis, R. (2006). Teachers and students verbal behaviors during cooperative and small group learning. British journal of Educational psychology, 76-271287.
Ross, M.K. (2009), The impact of team working on the knowledge and attitudes of final year dental students, British Dntal journal. London: 206(3), 163.
Thurston, Allen, et al. (2010), Cooperative Learning in Science: Follow –up from primary to High School. International journal of Education, 32(4), 501-522.