آموزش شیمی با نرم افزارهای آموزشی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دبیر شیمی آموزش و پرورش، میانه، آذربایجان شرقی، ایران

2 فارغ التحصیل کارشناسی مطالعات خانواده، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، ایران

چکیده

فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و جامعه را متحول کرده است. تلفن­های همراه، پروژکتورها، دسترسی به اینترنت بی‌سیم، کامپیوترهای همراه، تخته سفید­های هوشمند و سایر فناوری­های در حال تکامل از جمله وسایلی هستند که برای استفاده در کلاس درس شیمی در دسترس هستند. در صورت استفاده مناسب، این ابزارها می­توانند آموزش دانش­آموزان را تقویت کنند. همچنین دانش­آموزان در مباحث مختلف شیمی دارای کج فهمی­های مختلف هستند که بر اساس آموزش­های سنتی و یا نبود امکانات آموزشی در مدارس یا دانشگاه ها امکان آموزش عملی آن­ها وجود ندارد. افزایش پژوهش در زمینه به کارگیری فناوری­های نوظهور در آموزش علوم می­تواند بازدهی و جذابیت کلاس درس را بالا ببرد. توسعه کاربرد نرم افزار­های آنلاین، به ویژه در زمان همه­گیری بیماری­ها می­تواند به عنوان فعالیت اصلی کلاس به شمار رود. توسعه نرم افزار­های آموزشی به ویژه آزمایشگاه­های سه بعدی، دریچه جدیدی در آموزش مفاهیم انتزاعی شیمی گشوده است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Teaching chemistry with educational software

نویسندگان [English]

  • Ahmad Hadipour 1
  • Mahsa Tahmasebi 2
1 Secretary of Education Chemistry, Meyaneh, Iran
2 Bachelor of Family Studies, Azarbaijan Shahid Madani University, Iran
چکیده [English]

Information and communication technology has transformed education and society. Cellphones, projectors, wireless internet access, computers, smart whiteboards, and other evolving technologies are among the tools available for use in the chemistry classroom. If used appropriately, these tools can enhance student learning. Moreover, students have different types of misunderstanding in various chemistry subjects. With the current traditional educational procedures and due to lack of educational facilities at schools or universities, it is not possible to train students practically. Increasing research on the application of emerging technologies in science education can enhance classroom efficiency and appeal. The development of applying online software, especially during the epidemics, can be considered as the main classroom activity. The development of educational software, especially 3D laboratories, has opened new avenues in teaching abstract concepts of chemistry.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Chemistry education
  • Information and communication technology
  • Laboratory software
  • Technology in chemistry education