ابراهیمی قوام، صغری، خاقانی زاده، مرتضی (1387)، نقش انگیزش در یادگیری. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، 1(1)، 1-9.
احدیان، محمد،رمضانی، عمران، محمدی، داوود (1388)، مقدمات تکنولوژی آموزشی شامل روشهای آموزشی دهه اخیر، تهران انتشارات آییژ.
توانایی، لیلا (1401)، روشی ابتکاری و خلّاقانه در آموزش جدول تناوبی در شیمی، کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرو دانشجویان نانو فناوری، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان.
حیدری، پریسا، زمانی، عباسعلی (1392)، بازی های کلاسی در آموزش شیمی، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، سمنان، دانشگاه سمنان.
رضایی، محسن، رجایی، صابر (1392)، فصلنامه رشد آموزش شیمی، 107.
زاویه، محمد (1386)، بررسی میزان گرایش به استفاده از تکنولوژی آموزشی در بین اساتید دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.
سلیقه دار، رقیه (1399)، بازی کاری نقش بازی ها در طراحی آموزشی، رشد فناوری آموزشی، 36(2)، 33-35.
صادقی، حمید (1400)، تحلیل محتوای کتاب شیمی پایة دهم (فصل دوم) براساس روش ویلیام رومی، پژوهش در آموزش شیمی، 3(4)، 29-44.
کریمی، صدیقه، شریف، مصطفی (1393)، چالشهای آموزش عالی در تدوین محتوای برنامه درسی با رویکرد جامعه یادگیری، رویکردهای نوین آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان، 9(1)، 107-142.
یارمحمدیان، محمد حسین (1381)، اصول برنامه ریزی درسی، تهران: یادواره کتاب.
یعقوبی، محمد (1400)، شیوه های نوین آموزش مجازی شیمی و معضلات پیش روی آن، فصلنامه پویش در آموزش علوم پایه، 8(27)، 9-1.
Azamat, J. and Khodaei, A. (2020). Investigating Students' Common Misconceptions on Concepts Related to Chemical Bonds. Research in Chemistry Education, 1(4), 73-89.
Duit, R., Treagust, D. (1998), Learning in science from behaviorism towards social constructivism and beyond, International hand book of science education, 3-25.
Tsaparlis, G. (2016), Problems and solutions in chemistry education, Journal of the Turkish Chemical Society, Chemical Education,1, 1-30.