رمضانی، علی، روحانی، مرتضی، 1390، کاوشی در کج فهمی های دانش اموزان در یادگیری شیمی و راه حل های پیشنهادی برای رفع آن، هفتمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، زنجان، دانشگاه زنجان.
Cokelez, A., Dumon, A. (2005), Atom and molecule: upper secondary school French students’ representations in long-term memory, Chemistry Education Research and Practice, 6(3), 119-135.
Sarbaz molan, A. and Azamat, J. (2023). Investigating chemistry teaching topics in Iranian and Finnish schools in order to achieve sustainable development and improve the chemistry education system. Research in Chemistry Education, 4(2), 146-162.
Papageorgiou, G., Markos, A., Zarkadis, N. (2016), Understanding the atom and relevant misconceptions: Students’ profiles in relation to three cognitive variables, Science Education International, 27(4), 464-488.
Samborey, S., Kinya S. (2019), Preliminary Finding on Teacher Trainees’ Misconceptions in Atom and Molecule, J-Stage, 43, 590-593.