ابراهیمی، احمد (۱۳۸۸)، راهکارهای عملی آموزش اخلاق و مهارتهای زندگی، قم: موسسه بوستان کتاب.
احمدآبادی، زهرا (1399)، بررسی کجفهمیها در پیوندهای شیمیایی بر اساس الگوی تفکر چند سطح جانسون، پژوهش در آموزش شیمی، 2 (1)، 40-25.
بابا زاده، فرناز (1400)، مبانی طرّاحی آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزشوپرورش.
بهرامی مداح, امیر محمد , عظمت, جعفر و سرکان, زهره . (1402). اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان. پژوهش در آموزش شیمی, 4(2), 336-354.
تلخابی، محمود (1399)، طرّاحی آموزشی رویکرد شناختی به آموزش تلفیقی، تهران: انتشارات مدارس یادگیرنده مرآت.
تلخابی، محمود (1398)، فعّالیتهای یادگیری (طرّاحی، اجرا و ارزشیابی)، تهران: مؤسسه فرهنگی و هنری شناخت و تربیت انگاره.
جعفریان، وحیده، محمودی، فیروز (1398)، پدیدارشناسی تجارب معلّمان راهنمای کاربری از طرح جدید کاربردی در دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی، فصلنامه علمی پژوهشی تدریس پژوهی، ۷(2)، 69-54.
جمشیدی توانا، اعظم، امامجمعه، محمدرضا (1395)، بررسی تأثیر کارورزی فکورانه در برنامه درسی تربیت معلّم بر رشد شایستگیهای دانشجو معلّمان، مجله علمی- پژوهشی پژوهشهای برنامه درسی، 6 (1)، 20-1.
عظمت, جعفر و خدائی, علیرضا . (1399). بررسی کج فهمی های رایج دانشآموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی, 1(4), 73-89.
رستمی، محمدحسین؛ فارغ بال خامنه، محمدامین (۱۳۹۶)، رابطه میان تعداد فرزندان و عملکرد تحصیلی آنان، دو فصلنامه مطالعات جمعیتی، 3 (2)، 116-91.
سجادی، اعظم، فارسی، زهرا (1393)، آموزش مبتنی بر شبیهسازی، نشریه مطالعات آموزشی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، 3 (2)، 11-1.
سید کلان، سید محمد، یعقوبی، رعنا (1401)، بهبود طرّاحی فعّالیتهای یاددهی- یادگیری درس علوم دوره ابتدایی در راستای تحقق شایستگی دانش آموزان (با محوریت رویکرد برنامه درسی میانرشتهای)، نشریه پژوهش در آموزش علوم تجربی، 2 (5)، 18-1.
صفر نواده، مریم، موسی پور، نعمتالله، ازهری، محبوبه، محمد شفیعی، عبدالسعید (1398)، تجربه زیسته دانشجو معلّمان دانشگاه فرهنگیان از برنامه جدید کارورزی تربیت معلّم ایران، دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 10 (19)، 169-149.
فرخی، افروز، طاطاری، علیرضا (۱۳۹9)، کارورزی و تأثیر آن بر توانمندسازی دانشجو معلّمان، نشریه پویش در آموزش علوم انسانی دانشگاه فرهنگیان، 6 (21) 14-1.
فرهادیان، رضا (۱۳۹۱)، آنچه معلّمان و مربیان باید بدانند، قم: موسسه بوستان کتاب.
فلاحی، ویدا، اوجی نژاد، احمدرضا، قانع، صدیقه، قانع، زهرا (1393)، تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی، پژوهش در برنامهریزی درسی، 11 (43)، 36-24.
قرهباغی، شراره، سلطان محمدی، زهره (1389)، فعّالیت یادگیری بحث؛ رویکردی نوین در آموزشهای مجازی، مجله راهبردهای آموزش،، 3 (1)، 5-1.
کاویانی بروجنی، مهدیس، فولادی، فاطمه (1396)، تأثیر طرّاحی آموزشی بر اساس دیدگاه ساخت گرایانه بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم در درس ریاضی، کنفرانس پژوهشهای نوین ایران و جهان در مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم انسانی.
گلد، مجید، عبدالله زاده، منصور، شادمان، علی (1394)، بررسی تأثیر فعّالیتهای گروهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران
مراد حاصل، مهدی (1383)، روایت تجربهها فرار از مدرسه، نشریه پیوند.
ملکی، صغری، احمدی، غلامعلی، مهر محمدی، محمود، امامجمعه، سید محمدرضا (1400)، ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان، فصلنامه پژوهش در تربیت معلّم، 4 (4) 98-63.
وحدانی اسدی، محمدرضا، نوروزی، داریوش، فردانش، هاشم، علیآبادی، خدیجه، باقری نوعپرست، خسرو (1400)، الگوی طرّاحی آموزشی برای آموزش خلاق، اخلاق حرفهای در آموزش، ۱(1) 105-59.
Miller, Z. A., Amin, A., Tu, J., Echenique, A., & Winokur, R. S. (2019), Simulation-based training for interventional radiology and opportunities for improving the educational paradigm, Techniques in vascular and interventional radiology, 22(1), 35-40
Kao, G. Y. M., Chiang, C. H., & Sun, C. T. (2017), Customizing scaffolds for game-based learning in physics: Impacts on knowledge acquisition and game design creativity, Computers & Education, 113, 294-312.
Ceberio, M., Almudí, J. M., & Franco, Á. (2016), Design and application of interactive simulations in problem-solving in university-level physics education, Journal of Science Education and Technology, 25(4), 590-609.
Christine, T & Barker, N. (2018), Simulation elective: A novel approach to using simulation for learning, Clinical Simulation in Nursing, 23, 21-29.
Dalziel, J. (2007), Implementing learning design: the learning activity management system (LAMS), 3 (4) 1-4.
Koper, R. (2006), Editorial: Current Research in Learning Design, Educational Technology & Society, 9 (1), 13-22.