بدریان، عابد (1388). نگرشی نو بر آموزش شیمی. تهران: مبنای خرد، 1-244.
بدریان، عابد و هنرپرور، بهاره و ناصری آذر، اکبر (1389). طراحی و اعتبار بخشی الگوی آموزش زمینه – محور شیمی مبتتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات. نشریه نوآوریهای آموزشی، 9(36)، 101-125.
شفیعی سروستانی، مریم و کشاورز، حبیب (1397). چگونه توانستم بی علاقگی و بی توجهی مهدی (فراگیر پایه ششم) نسبت به انجام تکالیف را رفع نمایم: اقدام پژوهی. نشریه آموزش پژوهی، 4(16)، 52-62.
علی زاده، شهناز و صالحی، کیوان (1394). کاربست تکالیف خلاق در ارتقای کیفیت یادگیری دانشآموزان: مطالعهای به روش اقدام پژوهی. کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی. تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
فیروزی، شهربانو و شاهی، مهناز (1392). آموزش شیمی و زندگی. کنفرانس آموزش شیمی ایران. سمنان، دانشگاه سمنان.
قوچانی، معین و کار، امید (1399). تحلیل محتوای ارتباطی تمرینها و اهداف کتاب ریاضی جدید التالیف پایه ششم ابتدایی. دومین همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی. گرگان، دانشگاه فرهنگیان گرگان.
محمدی، برات (1392). آموزش شیمی و زندگی. کنفرانس آموزش شیمی ایران. سمنان، دانشگاه سمنان.
نادری، طاهره (1394). چگونه میتوان یادگیری و علاقه مندی دانشآموزان سوم تجربی را در مبحث کانیها (بنیان سیلیکاتها) افزایش داد. همایش کنگره بین المللی تخصصی علوم و زمین. 34(1)، 1-12.