احمدی، یاور، و خدایی، علیرضا (1399). مروری بر اهمیت آزمایشگاه و آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش.
فصلنامه پژوهش در آموزش علوم پایه، 2 (2)، 65-53
اصغری، نسیم، و امانی، وحید (1399). اصول ایمنی در آزمایشگاههای مدارس. مجله رشدآموزش شیمی (129). دوره 34. شماره 1.
اکبرزاده خیاوی، عظیم. اصول علم آزمایشگاه، انتشارات هاد، 1369.
آلمحمد، سیدعلی. ابراهیمی، محمد. انصاری، مـریم. ساری، علیرضا. علـوی، الهه. فـخریان، بهمن. کرامالدینی، محمد (1401). زیست شناسی (1)ـ پایه دهم دوره دوم متوسطه- 110216. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران
بدریان، عابد (1386) یاددهی و یادگیری علوم تجربی، com.blogfa.Badrian://http
پیله ور، آذر (1397). آموزش شیمی مبتنی بر آزمایشگاه و شیوه های ارائه ی آن. دهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران. تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران
حذر خانی، حسن. عابدین، علیرضا. زمانی سیفی کار، حسین. شاهمحمدی اردبیلی، معصومه. بنکدارسخی، راضیه. (1397). شیمی (2) - پایة یازدهم دوره دوم متوسطه- 111210. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران
حذر خانی، حسن. عابدین، علیرضا. زمانی سیفی کار، حسین. شاهمحمدی اردبیلی، معصومه. (1396). شیمی (1) - پایة دهم دوره دوم متوسطه- 110210. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران
حذر خانی، حسن. عابدین، علیرضا. فارغی علمداری، رضا. عبداله میرزائی، رضا. (1400). شیمی (3) - پایة دوازدهم دوره دوم متوسطه- 112210. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران
خزایی، مریم. عمیدیان، معصومه. خراشادیزاده، مهناز. (1395). نقش آزمایش در یادگیری مفاهیم شیمی. نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران. زنجان. دانشگاه زنجان.
رجائی، صابر (1392). چگونه آزمایشگاهی ایمن داشته باشیم؟. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران. سمنان، دانشکده شیمی دانشگاه سمنان
صابری، ستار. عشقی، حسین. اسماعیل زاده، محمد (1392). طراحی فعالیت های عملی آزمایشگاهی کم هزینه در درس شیمی و زندگی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران. سمنان. دانشگاه سمنان.
قراری، محمد، و محمدی، رضا، و قربانی، محمود (1399). بررسی آسیبها و چالشهای شیوع بیماری کرونا بر آموزش. مجله تخصصی اپیدمیولوژی ایران، 16، 37-29.
قربانی، عبدالرضا (1394). نقش فعّالیّتهای آزمایشگاهی و عملی در افزایش یادگیری مفاهیم درس علوم تجربی. شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و ششمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه. لرستان.
معتمد نیا، فرهاد. منظوری لشگر، محمد حسین. نوجوان، پرویز (1392). ایجاد انگیزه در دانشآموزان با استفاده از اجرای آزمایشهای ساده و جذاب در آموزش شیمی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران. سمنان. دانشکده شیمی دانشگاه سمنان
میرشکرائی، سید احمد. حسینی، سید جواد. دائمی حمزه زاده، نورا (1392). اصول ایمنی در آزمایشگاه شیمی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران. سمنان. دانشکده شیمی دانشگاه سمنان
نادری، سوسن (1392). دستورالعملهای ایمنی آزمایشگاه شیمی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران. سمنان، دانشکده شیمی دانشگاه سمنان
Domain, D.S. (1999). Review of laboratory instructional styles. Journal of Chemical Education, 76, 543-547.
Hofstein, A. & Lunette, V, N. (2004). The laboratory in science education: Foundation for the 21st century. Science Education, 88, 28-54.
Hofstein, A. (2004), The Laboratory in Chemistry Education: Thirty Years of Experience with Developments, Implementation, and Research, Chemistry Education: Research and Practice , (5): 247-264.
Hofstein, Avi & Hugerat, Muhamad (2021). Teaching and Learning in the School ChemistryvLaboratory, Chapter 1: The Role of the Laboratory in Chemistry Teaching and Learning. pp. 1-15
Hofstein, Avi. Kipnis, Mira & Abrahams, Ian (2013). Teaching Chemistry- A Studybook, How to Learn in and from the Chemistry Laboratory. Page 153-182
Lazonder, Ard W, & Harmsen, Ruth.(2016).Meta-analysis of inquiry- Based learning: Effects of guidance. Review of educational research, 26(9), 629- 192.