Effective teaching strategies in chemistry education

Document Type : Review article

Authors

1 دبیر شیمی آموزش و پرورش، ناحیه 3 تبریز، آذربایجان شرقی، ایران

2 دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران

Abstract

According to the production of science and the fundamental transformation of education, it should be combined with the use of active educational methods. Teacher training centers play a role in training teachers and students by providing new curricula. The current objectives are to review and present the plan in the field of educational research methods in chemistry. A good chemistry teacher should choose methods for his teaching that students are actively involved in learning and studying and create challenges for them. But the teacher chooses the methods that are compatible with the characteristics of most of the students. With this, according to the review of resources for teaching strategies in teaching chemistry, conceptual design methods, conducting interesting and educational experiments at the beginning of the class, using proverbs, teaching in natural environments, asking questions before students and creative education, from entering and methods A show is suggested.

Keywords


بدریان، عابد(1388)، آموزش شیمی- راهبردها و شیوه‌های آموزش شیمی در مدارس. انتشارات مبنای خرد: تهران.
بدریان، عابد. (1400). یادداشت سردبیر. پژوهش در آموزش شیمی.35(2).3-2.
بیرامی، پری؛ زین الدین بیدمشکی، محبوبه(1394). روش های تدریس الکتروشیمی. همایش آموزش الکتروشیمی ایران، تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی.
شریفاتی، سکینه، نیلی احمد آبادی، محمد رضا، مقامی، حمید رضا.(1400). تأثیر آموزش درس شیمی با استفاده از شبیه سازی تعاملی مبتنی بر رایانه برتوانایی فضایی و مهارت حل مسئله دانش آموزان دختر پایه دهم شهر تهران. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۴(۲):۳۸-۲۸
صادقی حسی بیگی، صمد،(1400)،بررسی نقش روش های تدریس سنتی و روش های تدریس نوین در تحول نظام آموزشی،چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات بین رشته ای در علوم انسانی اسلامی، فقه، حقوق و روانشناسی،تهران،https://civilica.com/doc/1285949
بدریان، عابد، هنرپرور، بهاره، ناصری آذر، اکبر.(1389). طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش زمینه-محور شیمی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات. نوآوری های آموزشی 36. 101-0.
Johnstone، A.H. (1997). Chemistry teaching - Science or alchemy? Journal of
Chemical Education، 74، 262-268.
Tzung-Jin Lin, Txu-Chiang Lin, Patrice Potvin & Chin-Chung Tsai (2019), Research trends in science education from 2013 to 2017: a systematic content analysis of publications in selected