بدریان، عابد(1388)، آموزش شیمی- راهبردها و شیوههای آموزش شیمی در مدارس. انتشارات مبنای خرد: تهران.
بدریان، عابد. (1400). یادداشت سردبیر. پژوهش در آموزش شیمی.35(2).3-2.
شریفاتی، سکینه، نیلی احمد آبادی، محمد رضا، مقامی، حمید رضا.(1400). تأثیر آموزش درس شیمی با استفاده از شبیه سازی تعاملی مبتنی بر رایانه برتوانایی فضایی و مهارت حل مسئله دانش آموزان دختر پایه دهم شهر تهران. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۴(۲):۳۸-۲۸
صادقی حسی بیگی، صمد،(1400)،بررسی نقش روش های تدریس سنتی و روش های تدریس نوین در تحول نظام آموزشی،چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات بین رشته ای در علوم انسانی اسلامی، فقه، حقوق و روانشناسی،تهران،https://civilica.com/doc/1285949
بدریان، عابد، هنرپرور، بهاره، ناصری آذر، اکبر.(1389). طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش زمینه-محور شیمی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات. نوآوری های آموزشی 36. 101-0.
Johnstone، A.H. (1997). Chemistry teaching - Science or alchemy? Journal of
Chemical Education، 74، 262-268.
Tzung-Jin Lin, Txu-Chiang Lin, Patrice Potvin & Chin-Chung Tsai (2019), Research trends in science education from 2013 to 2017: a systematic content analysis of publications in selected