اصغری لالمی، نسیم و امانی، وحید(۱۴۰۰). عوامل موثر در کج فهمی های دانش آموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی، فصلنامه پژوهش در آموزش شیمی، ۳(۲)، ۳۶ _۱۹.
بدریان، عابد؛ رستگار، طاهره)1386). مطالعه تطبیقی استانداردهای آموزش علوم در ایران و کشورهای مؤفق در آزمون TIMSS، همایش نوآوری در برنامه ها ی درسی دوره ابتدایی. شیراز.
بیرامپور، نگار و سلطانی، شهریار(۱۳۹۹). تکنولوژی واقعیت افزوده در آزمایش های شیمی. یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی، ایران، دانشگاه اصفهان.
جعفری، اسماعیل(1400). سنجش اثربخشی نرم افزار واقعیت افزوده شیمی بر روی یادگیری دانش آموزان با تمرکز بر مفهوم کاتالیزگر. پژوهش در آموزش شیمی،3(1)،100-75.
جعفری سیسی، میلاد؛ ساکیان محمدی، حسام؛ پیربابایی، عرفان و علیزاده اشرفی، بهنام(۱۳۹6). بررسی قابلیت فناوری واقعیت افزوده در توانمندسازی و بازی وار سازی محتوای کتب درسی از طریق شبیه سازی تعاملی محتوا، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛ گرایش ها، فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران . فصلنامه روانشناسی تربیتی،51(15).
خاطری، الهه؛ پورروستایی اردکانی، سعید و زارعی زوارکی، اسماعیل(۱۳۹۹). تاثیر فناوری واقعیت افزوده در یادگیری دانش آموزان نارساخوان پایه دوم ابتدایی شهر تهران. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی،10(۳)،۸۵_۱۰۴.
رجبیان دهزیره، مریم؛ مقامی، حمیدرضا؛ اسماعیلی گوجار، صلاح و شریفاتی، سکینه(۱۳۹۸). تاثیر واقعیت افزوده آموزشی بر یادگیری مادام العمر و عملکرد یادگیری در دانش آموزان، فناوری آموزش و یادگیری،۳(۹)،۶۳_۹۰.
شعبانی، حسن (۱۳۹۴).روش تدریس پیشرفته. چاپ ۳، تهران، انتشترات سمت.
طالب، زهرا و محمودی،زهرا(۱۳۹۷). واقعیت افزوده و مفاهیم و کاربرد آن در آموزش. دومین کنفرانس دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی ایران، موسسه برگزار کننده همایش های توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان.
غریبی، فرزانه؛ ناطقی، فائزه؛ موسوی پور، سعید و سیفی،محمد(۱۳۹۹). تاثیر آموزش به روش واقعیت افزوده بر یادگیری، یادداری و بارشناختی در درس زیست شناسی، فصلنامه توسعه آموزشی جندی شاپور، ۱۱، ۱۶۷-۱۸۳ .
فارغ، سید علی و جعفری سیسی،میلاد(۱۳۹۹). تاثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده تعاملی بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی، نشریه علمی فناوری آموزش،۱۴(۳)، ۵۲۸_۵۷۲.
فرج الهی، مهران و ظریف صنایعی، ناهید(۱۳۸۸).آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی. دو ماهنامه علمی_پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی،(۴)۲، ۱۷۱-۱۶۷.
قره خانی، حسن؛ سلیمانی، مجید و سلیمانی، عباس(1394). شناسایی عوامل موثر بر استفاده از روش های فعال تدریس توسط دبیران تربیت بدنی استان ایلام.۱۱(۲۲)،۱۷۶_۱۶۹ .
مشعشعی، رزیتا؛ مقامی، حمید رضا و زارعی زوارکی، اسماعیل(۱۳۹۸). تاثیر فناوری واقعیت افزوده با بهره گیری از مدل آموزشی مریل بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی،۱۵(۵۱)، ۱۴۵_۱۲۷.
مقدم، هما(۱۳۹۲). آموزش شیمی در کلاس های هوشمند، مجله رشد آموزش شیمی،۲۶(۲)،۱۲ _۱۵ .
Akçayır, M. and Akçayır, G., 2017.Advantages and challenges associatedwith augmented reality for education: Asystematic review of the literature.Educational Research Review, 20, pp.1-11.
Altmeyer, K.; Kapp, S.; Thees, M.; Malone, S.; Kuhn, J.; Brünken, R. The use of augmented reality to foster conceptual knowledge acquisition in STEM laboratory courses—Theoretical background and empirical results. Br. J. Educ. Technol. 2020, 51, 611–628.
Antonioli, M.; Blake, C.; Sparks, K. Augmented Reality Applications in Education. Journal of Technology Studies 2014, 40 (2), 96–107.
Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence: Teleoperators Virtual Environments, 6(4), 355-385.
Bacca, J.; Baldiris, S.; Fabregat, R.; Graf, S.; Kinshuk Augmented Reality Trends in Education: A Systematic Review of Research and Applications. Educational Technology & Society 2014, 17 (4), 133–149.