برزگر، راضیه، و علی آبادی، خدیجه، و نیلی، محمدرضا. (1393). مقایسه ی اثربخشی طراحی آموزشی مبتنی بر الگوی گانیه و دیک و کاری بر یادگیری، یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی. اندیشه های نوین تربیتی، 1، 118- 97.
عبدلی، سمیه ،1399،مدل طراحی آموزشی موج وار، دومین همایش ملی فناوری آموزشی: چالش ها، فرصت ها و دستاورد ها،1-11
عبدلی بزچلوئی ،سمیه و باقری محسن و موسوی پور، سعید ،(1398)، تأثیر آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار بر یادگیری و یادداری دانشجویان، پژوهش در برنامه ریزی درسی،سال شانزدهم،دوره دوم،شماره 35،صفحات 162-172
کرمی، مرتضی و فردانش، هاشم وعباسپور، عباس، و معلم، مهناز. (1388). مقایسه ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی سیستمی و سازنده گرا در آموزش مدیران. دو فصلنامه ی مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی،3، 30- 9.
Javad, M, Eng, S.L.,Mohamad, A. R. (2015). Developing Reading Comprehension Modules to Facilitate Reading Comprehension among Malaysian Secondary School ESL Students. International Journal Of Instruction, 2, 139-154.
Kristen Lina Heaster-Ekholm. (2020). Popular Instructional Design Models:Their Theoretical Roots and Cultural Considerations, International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), Vol. 16, Issue 3 , pp. 50-65
Merrill, M. D. (2009). Finding e3 (effective, efficient and engaging) Instruction. Educationalnal Technology, 49(3), 15-26.
Merril, M.D. (2007). Basic principles of instruction: one syntaxes. New trends and issues in instructional design and technology. Translated by Mohamadreza Vahdani, Hossein Eskandari and darush Noroozi. Avaye noor publication, Tehran. [Persion].
Merrill, M. D. (2007). First principles of instruction: a synthesis. In R. A. Reiser & J. V. Dempsey (Eds.), Trends and Issues in Instructional Design and Technology, (2nd Edition), 2, 62-71. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall.
Merrill, M. D. (2007). A task-centered instructional strategy. Journal of Research on Technology in Education, 40(1), 33-50.
Merrill, M. D. (2002). "First principles of instruction". Educational Technology Research and Development, 50(3), 43-59. Merrill, M. D. (2002). A pebble-in-the-pond model for instructional design. Performance Improvement, 41(7), 39-44.
Rosenberg-kima, R. B. (2012). Effects of Task -Centered vs. Topic-Centered Instructional Strategy Approaches on Problem Solving: Learning to Program in Flash. Unpublished Doctora Dissertation, Florida State University