ابوالحسنی، شهال، دوستی ایرانی، مهری، حقانی، فریبا (1390). کاربرد تئوریهای یادگیری در آموزش بالینی، آموزش در علوم پزشکی، ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت، 11(9)، 1290-1298.
اکرمی،زکیه و للهگانی دزکی، زهره (1400). تحلیل سطح خوانایی کتاب شیمی پایه دهم با روش گانیگ فوگ، سومین همایش ملی آموزش شیمی، تهران.
بدریان، عابد (1388). راهبردها و شیوههای نوین آموزش در مدارس، تهران: مبنای خرد.
بنکداری، نسرین؛ مهران، گلنار؛ ماهروزاده، طیبه و هاشمی، سیدعباس (1395). ویژگیهای استاد شایسته در آموزش عالی ایران: یک مطالعه کیفی، فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(1)، 117-138.
حقیقت، حمیده و فتحینیا، مهرانگیز (1399). نظریههای یادگیری در آموزش شیمی، پژوهش در آموزش شیمی، 2(1)، 5-23.
رستگارپور، حسن، مرعشی، پوپک (1394). تأثیر بازیهای آموزشی محقّق ساخته و رایانهای بر یادگیری شیمی. پژوهش در آموزش، 4(4)، 1-10.
عبدلی، بهروز و فارسی، علیرضا (1398). تأثیر یادگیری مشاهدهای بر ترویج رفتار فراشناختی دانشآموزان، پژوهش در ورزش تربیتی، 6(15)، 17-30.
فرزین، فرمند، صبّاغیان، مریم (1394). تأثیر آموزش به کمک بازی رایانه ای داالن سبز در افزایش یادآوری مفاهیم شیمی اوّل دبیرستان. فنآوری اطّالعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3 ،139-155.
قائدی، بتول، قلتاش، عباس، هاشمی، سید احمد، ماشینچی، علی اصغر (1398). اثربخشی تدریس مبتنی بر ساختگرایی اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی، تفکّر انتقادی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی. فصلنامه تدریس پژوهی، 7 (2)، 37-53.
معتمدی برآبادی، جواد، نوروززاده، رضا (1396). بررسی نظریّههای یادگیری و کاریرد آنها در آموزش. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 26، 83-98.
مغیرینیا، رقیه؛ انارکی فیروز، اعظم و حمیدی، فریده (1392). بررسی کجفهمیهای دانشآموزان در پیوند و ترکیبات یونی، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، سمنان.
نوروزی، داریوش، رضوی، سیدعبّاس (1398). مبانی طرّاحی آموزشی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی.
نوری، رضا؛ رحیمی، رامین و امانی، وحید (1398). برخی از مشکلات یادگیری در شیمی، پژوهش در آموزش شیمی، 1(3)، 5-27.