احمدی، غلامعلی (1380)، بررسی میزان همخوانی و هماهنگی بین سه برنامه ی اجرا شده و کسب شده در برنامه ی جدید آموزش علوم دوره ی ابتدایی پژوهشکده ی تعلیم و تربیت.
بهرنگی، محمدرضا (1378)، الگوهای جدید تدریس، انتشارات تابان تهران.
پرویزیان، محمد علی (1384)، بررسی آموزش کاوشگری در درس علوم تجربی پایه های سوم تا پنجم مدارس ابتدایی استان مرکزی، مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی.
تاجیک،فرناز،زارع،زهرا(1396)،روش های موثر در تقویت یادگیری در آموزش علوم تجربی،صفحه۱۱.
جعفری ثانی،حسین،حجازی،زهرا،وقاری زمهریر،زهرا(1395)،بررسی تاثیر روش تدریس تفحص گروهی بررشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان،صفحه۳۷.
دادستان، پریرخ (1376)، بررسی توان ذهنی و درک مفاهیم دانش آموزان دوره ی ابتدایی به منظور تعیین استانداردهای آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
شعبانی، حسن(1385)، مهارتهای آموزشی روشها و فنون تدریس. انتشارات سمت تهران، صفحه ۲۷.
شورای عالی آموزش و پرورش برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران تهران وزارت آموزش و پرورش،(1390).
شیربگی،ناصر(1390)،بررسی دیدگاه های دان آموزان،والدین ودبیران، صفحه ۷۷.
صفوی، امان الله (1379)، کلیات روش تدریس، مرکز تربیت معلم کد ۱۰۰۲، صفحه ۳۸.
صفوی، امان الله (1387)، کلیات روشها و فنون تدریس، انتشارات معاصر تهران.
فتحی، کوروش، و اجارگاه، کورش (1374)، سیر تحول برنامه ریزی درسی در آموزش علوم در سطح جهانی رشد تکنولوژی آموزشی، دوره دهم، شماره ۸.
فلاحیان، ناهید، آرام، محمد باقر، نادری، مریم، و احمدی، آمنه (1389)، روش" آموزش مطالعات اجتماعی، کد ۶۰۰۰ انتشارات سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی فصل اول، صفحه ۸.
میرزایی، جمشید ، اکار، حمید، و کریمی منش ، شمش الدین (1394)، آموزش مطالعات اجتماعی ویژه دانشجویان علوم تربیتی، کد: ۳۳۱۱۲۳، انتشارات پالیز سخن، تهران، صفحه ۱۱.
میرزایی، جمشید، و خزایی، فاطمه (1394)، آموزش و پرورش در قاب جامعه شناسی، انتشارات نظری، صفحه ۲۲.
میرزایی، جمشید، و خزایی، فاطمه (1395)، تحلیل مسائل اجتماعی، انتشارات سخن ایمان، تهران، صفحه ۱۷.
ملکی، حسن (1386)، مقدمات برنامه ریزی درسی، انتشارات سمت، تهران.
مهر محمدی ، محمود (1379)، بازاندیشی فرایند یاددهی- یادگیری و تربیت معلم، انتشارات مدرسه: تهران.
یغما، عادل (1374)، کاربرد روشها و الگوهای تدریس، انتشارات مدرسه، تهران.
Daluba, Noah Ekeyi1. (2013) Effect of Demonstration Method of Teaching on Students’ Achievement in Agricultural Science Department of Vocational and Technical Education, Kogi State University, Anyigba, Nigeria, page 5.
Kolodziejski, Maciej & Przybysz-Zaremba, Małgorzata. (2017). Project Method in Educational Practice. University Review. 1, Page 31.
Ma, Z. (2020). Role play as a teaching method to improve student learning experience of a bachelor degree programme in a transnational context: an action research study. Compass: Journal of Learning and Teaching, 13(1), page 6.