آقازاده، محرم و احدیان، محمد (1387). راهنمای کاربردی روشهای نوین تدریس (برای آموزش و کارآموزی). تهران: آییژ.
آقازاده، محرم (1390). راهنمای روشهای نوین تدریس. تهران: آییژ.
احمدی، یاور و خدایی، علیرضا (1399). مروری بر اهمیت آزمایشگاه و آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش. پژوهش در آموزش شیمی، سال دوم، شماره 2.
بدریان، عابد و همکاران (1387). اعتباربخشی الگویی اثربخش برای انجام دادن فعالیتهای آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی دوره متوسطه. 28 فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال هفتم، شماره 28.
بدریان، عابد (1388). راهبردها و شیوههای نوین آموزش شیمی در مدارس. تهران: مبنای خرد.
بدریان، عابد، و کامیابی، شریف (1394). یاددهی و یادگیری شیمی در آزمایشگاه. تهران: مبنای خرد.
خزاعی، مریم و عمیدیان، معصومه و خراشادیزاده، مهناز (1395). نقش آزمایش در یادگیری مفاهیم شیمی. هشتمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، زنجان.
دهقان بنادکی، مریم و شایق، محمدعلی (بیتا). تأثیر روش تدریس آزمایشـگاهی بر میـزان یادگیری دانشآموزان. دومین کنگره بینالمللی توانمندسازی جامعه در حوزه مشاوره و خانواده، تعلیم و تربیت اسلامی.
شعبانی، حسن (1382). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس). تهران: سمت.
صفوی، امانالله (1387). کلیات روشها و فنون تدریس. تهران: معاصر.
میری رامشه، زهرا (1392). طراحی آزمایشهای ساده و کمهزینه. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، سمنان.
نادری، سوسن (1386). جایگاه و نقش آزمایشگاه در درس شیمی و شیوههای ارائه آن، گروه آموزش شیمی استان مرکزی.
یغما، عادل (1378). کاربرد روشها و الگوهای تدریس (با تأکید بر نقش تکنولوژی آموزشی). تهران: مدرسه.
Basey, J., Sacket, L., Robinson, N. (2008). Optimal Science Lab Design: Impacts of Various Components of Lab Design on Students’ Attitudes toward Lab. International Journal for the Scholarship of Teaching & Learning, 2, 1-15.
Cairns D, Areepattamannil S. (2019). Exploring the Relations of Inquiry-Based Teaching to Science Achievement and Dispositions in 54 Countries. Res Sci Educ. 49(1), 1–23.
Castelhano S. B. et al. (2016). The Importance of Experimentation in the Teaching of Sciences To Elementary School
Domin, D.S. (1999). A Review of laboratory instructional styles. J. Chem. Educ, 76, 543-547.
Dunlap N., and Martin, L. J. (2012). Discovery-Based Labs for Organic Chemistry: Overview and Effectiveness. ACS Symposium Series, 1108, 1-11.
Feedman, M. P. (1997). Relationship among laboratory instruction, attitude towards science and achievement in science knowledge, Journal of Research in Science Teaching, N.34: PP. 343-357
Fischer, C., Nguyen, H., Estrella, G., Collins, P. (2022). Examining lecture and inquiry-based laboratory performance for language minority students in science gateway courses. PLoS ONE, 17(4), e0267188
Hofstein, A. (2004). The laboratory in chemistry education: thirty years of experience with developments, implementation, and research. Chem. Educ. Res. Pract., 5, 247-264.
Hofstein, A., & Lunetta, V. N. (2004). The laboratory in science education: Foundations for the twenty-first century. Science Education, 88(1), 28-54.
Leite, L., Dourado, L. (2013). Laboratory Activities, Science Education and Problem-solving Skills. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 106, 1677-1686.
Lunetta, V.N. (1998). The school science laboratory: Historical perspectives and context for contemporary teaching, In B. Fraser and K. Tobin (eds.), International Handbook of Science Education, pp. 349-264. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Monteyne, M. Cracolice, M. S. (2004). What’s wrong with cookbooks? A reply to Ault. J Journal of Chemical Education, 81, 1559-1560.
Sadoff, S. (2014). The role of experimentation in education policy, Oxford Review of Economic Policy, 30(4), 597–620
Sever, S., Yurumezoglu, K., & Oguz-Unver, A. (2010). Comparison teaching strategies of videotaped and demonstration experiments in inquirybased science education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 56195624.
Silva, C. S., Braz, A., & Pimentel, M. F. (2019). Vibrational spectroscopy and chemometrics in forensic chemistry: critical review, current trends and challenges. Journal of the Brazilian Chemical Society, 30, 2259-2290.
Smith, A.; Hall, E. (1902). The Teaching of Chemistry and Physics in the Secondary School. Longmans, Green: New York.
Tsaparlis G., & Gorezi, M. (2005). A modification of a conventional expository physical chemistry laboratory to accommodate an inquiry/project‐based component: Method and students' evaluation. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 5, 111–131.
White, R.T. (1996). The link between laboratory and learning, International Journal of Science Education, Designing and Accrediting an Effective Model for Laboratory Activity in High School Science Education, N.18, PP. 761-774.
Yuliani, G., Halimatul, H. S., Aisyah, S., & Widhiyanti, T. (2020). The Profile of Teachers’ Performance in Designing Practical Chemistry Laboratory Works. In 4th Asian Education Symposium (AES 2019), 275-278, Atlantis Press.