جویس، بروس. ویل، مارشا. کالهون، امیلی. .1384الگوهـای تـدریس ( ترجمـه محمدرضـا بهرنگی.) نشر کمال تربیت.
گلیان، فرشته. .2021مطالعه تاثیر رویکرد آموزش علوم مبتنی بر کاوشگری بر ساخت دانش و توسعه مهارتهای تفکر فراگیران. پویش در آموزش علوم انسانی, )23(7صفحه 85تا 96
مقربالهی، زهرا. .1391روشهای نوین تدریس. موج .5
احمد آبادی، زهرا . .1399مطالعه موردی طراحی آموزشی با استفاده از روش کاوشگری هدایت شده در
برنامه درسی آزمایشگاه شیمی معدنی .2فصل نامه پژوهش های آموزشی و یادگیری، شماره-86 : 2 73
حیدریصوفیانی، زهرا. پرویز، محمدحسین. نیاکان، زهرا و سرایی، احمد. .1395مقایسه تاثیر روش تدریس
کاوشگری و مشارکتی برمهارتهای تفکر انتقادی. کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی علوم تربیتی و جامع روانشناسی ایران. تهران.
قلخانی، معصومه. اسماعیلی، خاطره. .1401طراحی محتوای آموزشی برای موضوع خوردگی با رویکرد STEM
برای مقطع کارشناسی شیمی، پژوهش در آموزش شیمی، شماره چهارم، .45-70
نصرالهی، شایان. کیالاشکی، ملاحت. .1396طراحی آزمایشهای نمایشی جذاب برای آموزش الکتروشیمی سومین همایش آموزش الکتروشیمی ایران.دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران.
Abdisa, G and Getinet, T. 2012. The effect of guided discovery on students’ Physics achievement. Phys. Educ. 4(6), 530-537
Bebelis, S., Bouzek, K., Cornell, A., Ferreira, M. G. S., Kelsall, G. H., Lapicque, F., ... & Walsh, F. C. (2013). Highlights during the development of electrochemical engineering. Chem. Eng. Res. Des. 91(10), 1998-2020.
Farida, I., Mayangsari, D. Irwansyah F.S. 2020. Learning media based on three Level representation and inquiry for electrolysis cell materials. Journal of Physics: Conference Series 1503(1), 012036
Ghalkhani, M., Esmaeili, K. 2022, Designing an Educational Content for Corrosion Based on STEM Approach for Undergraduate Chemistry Level, Research in Chemistry Education, 3(4), 45-70.
Heaysman, O. and Tubin, D. 2019. Content teaching: innovative and traditional practices. Educ. Stud. 45(3), pp.342-356.
Minteer, S. D., & Baran, P. 2020. Electrifying synthesis: Recent advances in the methods, materials, and techniques for organic electrosynthesis. Acc. Chem. Res. 53(3),
Magwilang, E b. 2016. Teaching chemistry in context: Its effects on students’ motivation, attitudes and achievement in chemistry. Int. J. Learn. Teach. Educ. Res. 15(4) 1694-2493
UnVan Uum, M. S., Verhoeff, R. P., & Peeters, M. 2016. Inquiry-based science education: towards a pedagogical framework for primary school teachers. Int. J. Sci. Educ. 38(3), 450-46.
Puffelen, C. 2005. The chemistry of group learning: inquiry-based learning in small groups for undergraduates Science and Engineering at the University of Aveiro in Portugal. Master's thesis, University of Twente