براتی، صابر؛ رحمانی، محمد؛ بابااحمدی، وحید؛ طهماسبی، رضا (1395). بررسی مقایسه ای اثربخشی روش های تدریس کاوشگری و سخنرانی بر میزان یادگیری دانش آموزان نهم در درس مطالعات اجتماعی، پنجمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
پورصباحیان، مریم (1387). بررسی پیشرفت تحصیلی، نگرش و مهارت مبحث دما و گرما در روش تدریس کاوشگری و مقایسه آن با روش معمول در درس آزمایشگاه الکتریسیته دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سال تحصیلی 86-87. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
پایدار، معصومه؛ رحمتیحسنآبادی، فاطمه (1402). روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2)، 387-402.
حسینی، سید عدنان؛ کریمیان، نادر؛ حسامی، فاتح؛ محمدی، بشیر (1398). اثربخشی آموزش با الگوی کاوشگری بر هیجانهای تحصیلی دانشآموزان ابتدایی در درس علوم تجربی. پژوهشهای آموزش و پیشرفت تحصیلی، 16(1)، 51-64.
خدایی، معصومه (1402). بررسی اهمیت راهبردهای پیشرفت تحصیلی شناختی و مهارت حل مسئله در دانش آموزان. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی, 44(9), 91-105.
شعبانی، حسن (1392). مهارت های آموزشی، روش ها و فنون تدریس ( چاپ اول). تهران: انتشارات سمت.
صادقی، باقر؛ وصالی، منصور (1392). بررسی اثربخشی آموزش به شیوه کاوشگری بر پیشرفت تحصیلی و نگرش مبحث الکتریسیته درس مبحث دما و گرما سال سوم دبیرستان، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مبحث دما و گرما- آموزش مبحث دما و گرما، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشکده علوم.
صادقی ملکی، آوارسین؛ مصطفی پور، رزیتا (1394). بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی، نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 8(29)، 43-52.
صمدی، کبری؛ یزدانی، مصیب؛ محمدی، مرضیه؛ خواجه، فاطمه (1401). انواع روش های نوین تدریس و مزایای آن در مقایسه با روشهای تدریس سنتی. همایش پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران، 12(12)، 158-166.
عبداللهیان بلوچی، رضا؛ امانی، وحید؛ اولی، اسماعیل (1401). راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهش در آموزش شیمی، 4(4)، 78-100.
قلخانی، معصومه؛ آقایی چادگانی، محبوبه؛ احمدی، زهره (1401). محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری. پژوهش در آموزش شیمی، 4(1)، 41-58.
قلخانی، معصومه؛ آقایی چادگانی، محبوبه و احمدی، زهره. (1402). طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2)، 163-182.
کاظمیمتعلقی، میثم؛ خدادوست، محمدجواد؛ یحییپورکوشالشاه، توماج (1402). بررسی روش تدریس پروژه محور و ایفای نقش به عنوان روش های تدریس فعال در آموزش. کنفرانس پژوهشهای مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش, 1(1), 5622-5628.
گلستانه، مهشید؛ نظاریزاده، سیده فاطمه (1403). تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه دهم بر اساس الگوی خلاقیت پلسک. پژوهش در آموزش شیمی، 7 (1)، 1-26.
محمدپور، فاطمه؛ ابراهیمی دباغ، محمد؛ دشتی، مریم (1402). بررسی اثربخشی روش تدریس کندوکاو بر بهبود قدرت مشاهده دانش آموزان در درس مبحث دما و گرما، مجله پویش در آموزش علوم پایه، 9(30)، 52-58.
معتمدی، اعظم (1402). مقایسة محتوای آموزشی، روشهای آموزشی و ارزشیابی دانشجویان نظامهای تربیت معلم در دورة کارشناسی ارشد: یک مطالعة تطبیقی. مطالعات تطبیقی تربیت معلم، 2(2)، 75-99.
موسوی، سیدهسید؛ برزوئی، زینب؛ دوستدارزرندینی، مجتبی؛ محمدی، راضیه؛ غلامشاهی، حمیدرضا (1403). تقویت مهارت حل مسئله در دانشآموزان از طریق تحلیل فلسفی. مطالعات راهبردی علوم انسانی و اسلامی, 61(6), 317-335.
یوسف زاده، محمدرضا؛ معروفی، یحیی؛ رضایی، علی اصغر؛ قبادی، محترم (1390). تاثیر روش تدریس کاوشگری بر پرورش مهارت های تفکر فلسفی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 18(1)، 39-52.
Farooq, A. (2023). Effect of Inquiry Method on Scientific Inquiry Skills of Elementary School Students. Pakistan languages and humanities review, 7 (2) 20-35.
Lee, V.S. (2023). Teaching and learning through inquiry: A guidebook for institutions and instructors. Sterling, Virginia: Stylus Publishing.