حبیبی، لیلا؛ صباغیان، مریم؛ امامجمعه، محمدرضا (1396). مطالعه تطبیقی آموزش شیمی سبز دربرنامه درسی مدارس متوسطه (ایران و چهار کشور پیشرفته). نوآوریهای آموزشی، 18،14-33
عرب زاده، امیرحسین؛ امینی، یادگار (1397). مقایسه برنامه درسی آموزش شیمی دوره دوم متوسطه در ایران، استرالیا و کره جنوبی. دهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، تهران، ایران.
فتحی واجارگاه، کورش؛ ملکی، حمید (1391). مفهومپردازی نسبت میان دو نظام آموزشوپرورش عمومی و آموزش عالی در کشورهای منتخب جهان: رویکردی تطبیقی. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 5(9)، 33-9.
گلستانه، مهشید (1398). مقایسه تطبیقی برنامه درسی آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان با دبیری شیمی سابق و کارشناسی شیمی. پژوهش در آموزش شیمی، 1(2), 61-82.
گلستانه، مهشید (1399). لزوم بازنگری در درسهای شیمی پایه دوره کارشناسی برای عبور از چالشهای جهانی با الهام از همهگیری کووید- 19. پژوهش در آموزش شیمی، 2(4)، 41-58.
Brennan, V. K. (2021). Devising a unique model for science outreach programmes with critical engagement from teachers across the 5-19 age range. Liverpool John Moores University (United Kingdom).
Coe, R., Searle, J., Barmby, P. (2008). Relative difficulty of examinations in different subjects. Durham: CEM centre.
Gibney, D. (2018). Towards an ideal chemistry curriculum. School Science Review, 100(370), 30-5.
Hampden-Thompson, G., Lubben, F., Bennett, J. (2011). Post-16 physics and chemistry uptake: combining large-scale secondary analysis with in-depth qualitative methods. International Journal of Research & Method in Education, 34(3), 289-307.
Kabita, D. N., & Ji, L. (2017). The why, what and how of Competency-Based Curriculum reforms: The Kenyan experience. Nairobi, Kenya: IBE-UNESCO.
Kind, V. (2010). Basic Structure of the Educational System. Teaching Chemistry around the World, 375-390.
Matlin S. A., Mehta G., Hopf H., Krief A. (2016). One-World Chemistry and Systems Thinking, Nat. Chem., 8 (5), 393−398.
Mbonyiryivuze, A., Kanamugire, C., Yadav, L. L. (2018). Reforms in science curricula in last six decades: Special reference to physics. African Journal of Educational Studies in Mathematics and Sciences, 14, 153-165.
Meltzer, D. E., Otero, V. K. (2015). A brief history of physics education in the United States. American Journal of Physics, 83 (5).
Millar, R. (2011). Reviewing the National Curriculum for science: Opportunities and challenges. Curriculum Journal, 22(2), 167-185.
Mohan, R. (1995). Innovative science teaching for physical science teachers. New Delhi: Prentice-Hall of India.
Ojimba, D. P. (2013). Science education reforms in Nigeria: implications forscience teachers. Global Advanced Research Journal of Peace, Gender and Development Studies (GARJPGDS), 2 (5), 086-090.
Orpwood, G., & Barnett, J. (1997). Science in the National Curriculum: an international perspective. The Curriculum Journal, 8(3), 331-349.
Rose, J. (2009). Independent review of the primary curriculum london: Department for children, schools and Families. http://publications.teachernet.gov.uk/eOrderingDownload/Primary_curriculum_Report.pdf.
Russell, T., Qualter, A., & McGuigan, L. (1995). Reflections on the implementation of National Curriculum Science Policy for the 5‐14 age range: findings and interpretations from a national evaluation study in England. International Journal of Science Education, 17(4), 481-492.
Timss (2019). International results in mathematics and science. https://www.iea.nl/sites/default/files/2021-01/timss%202019-international-results-in-mathematics-and-science.pdf
Wallace, J., Louden, W. (1998). Curriculum change in science: Riding the waves of reform. In B. Fraser, & K. Tobin (Eds.), in International Handbook of Science Education (pp. 471-485). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Whitehouse, A. M., Moore, A., Cukurova, M. (2016). Twenty First Century Science GCSE Chemistry.
Wilson, F., Wade, N., & Evans, S. (2016) ‘Impact of changes to practical assessment at GCSE and A-level: The start of a longitudinal study by OCR’, School Science Review, 98(362), 119-128.