اصغری لالمی، نسیم، امانی، وحید (1400)، عوامل مؤثر در کج فهمی های دانش آموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی، 3(2 )، 19-36.
انارکی فیروز، اعظم، حسین طلایی، اعظم (1395)، کجفهمیهای رایج در شیمی. دومین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه وترویج آموزش علوم در ایران، فارس، دانشگاه پیام نور و آموزشوپرورش گلهدار.
صالحی اول، محمد، بهرامی مداح، امیرمحمد (1401)، مروری بر کج فهمیهای رایج دانشآموزان در آموزش شیمی در متوسّطه دوم. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 264-270.
صمدی، اعظم (1401)، بررسی و مطالعه کج فهمی های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم اتم، مولکول، عنصر و ترکیب، پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 35-44.
عبداله میرزایی، رسول، کوهی فایق، امرالله، ارشدی، نعمت الله (1394)، کجفهمیهای دانشآموزان در یادگیری مفاهیم الکتروشیمی در دبیرستان، نوآوریهای آموزشی، 14(4)، 124-149.
عظمت، جعفر، خدایی، علیرضا (1398)، بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی، 1(4 )، 73-89.
نوری، رضا، حسینی، امیر مسعود، امانی، وحید (1398)، بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه و دانشجو معلّمان رشته ی آموزش شیمی در مفاهیم سینتیک شیمیایی، جرم اتمی – مول و انحلال پذیری و مقایسه آن ها با یکدیگر، پویش در آموزش علوم پایه، 5(15 )، 1-13.
یزدی، مریم (1399)، مروری بر کج فهمی های رایج در آموزش شیمی. یازدهمین کنفرانس ملی آموزش شیمی، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان.
Adesoji, F.A., Omilani, N.A., Dada, S.O. (2017), A comparison of perceived
and actual; Students’ learning difficulties in physical chemistry, International Journal of Brain and Cognitive Sciences, 6, 1-8.
Allen, M. (2010), Misconceptions in primary science, England, Maidenhead: McGraw-Hill/Open University Press.
Azamat, J. and Khodaei, A. (2020). Investigating Students' Common Misconceptions on Concepts Related to Chemical Bonds. Research in Chemistry Education, 1(4), 73-89.
Danial, D. (2019), Web Search, Ted Ed.com: Lessons Worth Sharing.
Gönen, S., Kocakaya, S. (2010), A cross-age study: A Cross-Age Study on the Understanding of Heat and Temperature, Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 2(1),1-15.
Hapkiewicz, A. (1991), Clarifying chemical bonding. The Science Teacher, 58,
24.
Larson, J. O. (1997), Constructing Understandings of the Mole Concept: Interactions of Chemistry Text, Teacher and Learners.
Şen, Ş., Yılmaz, A. (2013), The reasons of misconceptions according to chemistry,
teacher candidates, Buca Faculty of Education Journal, 35, 59-95.
Sweller, J. (1988), Cognitive load during problem solving: Effects on learning, Cognitive Science, 12(2), 257-285.
Taber, K. (2002), Chemical misconceptions–prevention, diagnosis and cure.
Volume I: theoretical background, Royal Society of Chemistry, London.