سیف، علی اکبر (1375)، اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی روانشناسی پرورش نوین، نشردوران، ناشر ویرایش هفتم.
مغیری نیا، رقیه، انارکی فیروز، اعظم، حمیدی، فریده (1392)، بررسی کج فهمی های دانش آموزان درپیوند وترکیبات یونی، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، سمنان، دانشگاه سمنان.
عظمت، جعفر، خدائی، علیرضا (1399)، بررسی کج فهمی های رایج دانشآموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی، پژوهش در آموزش شیمی، 1(4)، 73-89.
اصغری لالمی، نسیم، امانی، وحید (1400)، عوامل موثر در کج فهمیهای دانشآموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی، پژوهش در آموزش شیمی، 1(10)، 19-36.
حاجی عباسی، مبینا و مرادی، شلیر، همت پورفرخی، فاطمه، موسوی،سیدمحسن (1399)، تاثیر انجام آزمایش در ایجاد انگیزه برای یادگیری شیمی، یازدهمین کنفرانس ملی آموزش شیمی ایران، اصفهان.
Gabel, (1999), Improving teaching and learning through chemistry education research: A look to the future, Journal of Chemical Education, 76 (4), 548-553.
Gilbert, J. K. (2004), Securing a future for chemical education, chemistry education: research and practice in europe, 5(1), 5-14.
Sarbaz molan, A. and Azamat, J. (2023). Investigating chemistry teaching topics in Iranian and Finnish schools in order to achieve sustainable development and improve the chemistry education system. Research in Chemistry Education, 4(2), 146-162.
Miller, M.D., Linn, R.L. Gronlund, N.E. (2000), Measurement and assessment in teaching, Pearson Education Ltd., Upper Saddle River.