تقیپور ظهیر، علی، (1373)، اصول و مبانی آموزش و پرورش، چاپ ششم، انتشارات دانشگاه پیام نور.
قاسمی اوماسلان سفلی، سمیرا، دادرس خالدی، فاطمه (1394)، تاثیر روابط و تعامل عاطفی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، دومین کنفرانس بینالمللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی، استانبول، ترکیه.
نیکنامی، مصطفی (1379)، مقایسهی ویژگیهای معلمان خوب و اثربخش، فصلنامهی روانشناسی و علوم تربیتی، 2 (7)، 31-30.
مظاهری، آیت الله. (1376)، ویژگیهای معلم خوب، چاپ پنجم، قم، انتشارات خلاق.
سرابی، مرضیه. (1395)، ویژگیهای معلم موفق از دیدگاه دانش آموزان، همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران.
گلاور، جان، ای و راجر اچ، برونینگ.(1990) ، روانشناسی تربیتی: اصول و کاربرد آن، ترجمهی علینقی خرازی (1375)، چاپ دوم، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
نوری، رضا، رحیمی، رامین، امانی، وحید (1398)، برخی از مشکلات در یادگیری شیمی، پژوهش در آموزش شیمی، 1(3)، 27-5.
یوسف زاده، محمد، عبادی، پویا، قاسمی خلیفلو، ابراهیم، (1394)، نقش معلمان در ایجاد انگیزش در دانش آموزان، اولین کنفرانس سالانه رویکردهای نوین پژوهش در علوم انسانی، تهران، مرکز همایش های بینالمللی صدا و سیما.
Todoranu, D. (1933), The psychology of teacher, Satul-Siscoala, 3, 19-23.
Guthrie, E. (1953), The valuation of teaching, American journal of nursing, 53, 220-222.
Witty, P. (1955), The mental health of the teacher, Year book of the naizonal society for the study of educational, 54, 307-333.
Kutnick, P. (1993), Puplis perception of good teacher, British journal of educational psychology, 63, 400-413.