اکبرپور گنجه، احمد، و امانی، وحید(1400). بررسی کج فهمی های دانش آموزان پایه دوازدهم در مفاهیم اسید-باز، از طریق آزمون تشخیصی سه ردیفی. پویش در آموزش علوم پایه.8(25)، 59-74.
بیاتی، غلامرضا، نجفزاده، کیان، و بندهای، محمد(1393). تعیین انرژی تلف شده به وسیله احتراق ناقص و تولید مونوکسید کربن در گازهای خروجی از واحد های چهار گانه نیروگاه بندرعباس و ارائه راهکار. کنفرانس نیروگاه های برق کشور.
حقی،طاهره(1395).بررسی کج فهمیهای دانشآموزان پایه سوم متوسطه مفهوم واکنشهای شیمیایی. نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران. دانشگاه زنجان.
زارع ، حسین و شریفی ، علی اکبر (1395). روان شناسی شناختی. تهران.دانشگاه پیام نور.
سعادتی، مسعود(1394). فصل نامه رشد آموزش شیمی،شماره 113.
طباطبائی بافقی، سیما (1395). بررسی هفت کج فهمی رایج در درس شیمی. نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران. دانشگاه زنجان.
عظمت، جعفر و خدائی، علیرضا( 1399 ). بررسی کج فهمیهای رایج دانش آموزان در مفاهیم مرتبط با پیوندهای شیمیایی. گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان تبریز.
محمودی ، منصوره و موسوی ، سید محسن (1399). بررسی کج فهمی های دانش آموزان در مفهوم سوختن و شعله. یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی. دانشگاه فرهنگیان اصفهان.
مهدوی، شهلا، و نکویی، پریسا(1392). بررسی عوامل موثر بر واکنش سوختن. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران. دانشکده شیمی دانشگاه سمنان.
-Boo, H. K. (1995). A burning issue for chemistry teachers. Teaching and Learning, 15(2). 52-60
-Boujaoude, S. B. (1991). A Study of the Nature of ۵] Students' Understanding about the Concept of Burning. Journal of Research in Science Teaching, 28(8),689-704