An active student has a better understanding of chemistry

Document Type : Original research

Authors

1 مدرس دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی‌نژاد مشهد، ایران

2 دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی مشهد، ایران

Abstract

Due to the progress and development of science in various fields and the major changes that have occurred in the content and methods of teaching and learning, traditional teaching methods have been substituted by new methods that are based on the active role of students. However, in most Iranian schools, the teaching method is still often the same as the lecture teaching method, which is based on transfer of concepts from the teacher to the students. Considering that the content of our textbooks is like many other countries in the world, but the weak educational performance of some of our students, especially in chemistry, shows the inefficiency ofinactive teaching methods. The aim of the current research is to compare and explain problem-based, collaborative, lecture and integrated teaching methods in chemistry education and examples of its operational strategies.

Keywords


بدری گرگری، رحیم و رضایی، اکبر و جدی گرگری،جواد(1390). مقایسه تاثیر روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال(روش مشارکتی) و روش تدریس‌ سنتی در یادگیری درس مطالعات اجتماعی دانش‌آموزان پسر،2-6
پنجه‌پور، مجتبی و عطایی، نگار، (1390). مقایسه روش مسئله محور با روش استاد محور در تدریس بیوشیمی متابولیسم . 2-6
سیف، علی اکبر (1400). روانشناسی پرورشی نوین.تهران:دوران.
شعبانی، حسن (1391). مهارت‌های آموزشی و پرورشی. انتشارات سمت. تهران.
شیرعلی پور، اصغر و اسدی، مسعود و شکوری، زینب و بهزگی، محمدرضا (1391). پژوهش در برنامه ریزی درسی، راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟