بدریان، عابد (1388). آموزش شیمی (راهبردها و شیوههای نوین آموزش شیمی در مدارس). تهران: مبنای خرد.
واعظی، مرتضی (1390). کج فهمی در محاسبه های تعادلی. نشریه رشد، دوره بیست و چهارم، شماره چهارم، 20-23
نوری، رضا، و رحیمی، رامین، و امانی، وحید (1398). برخی از مشکلات یادگیری در شیمی ،. پژوهش در آموزش شیمی، سال اول، شماره سوم، 5-27
آقازاده، محرم، راهنمای روش های نوین تدریس، چاپ دوم، انتشارات آگاه،1383
Baird C., Cann M. (2012). Environmental Chemistry, Fifth EditionW.H Freeman and Company, New York.
Quílez-Pardo, J., & Solaz-Portolés, J. J. (1995). Students’ and teachers’ misapplication of le chatelier’s principle: Implications for the teaching of chemical equilibrium. Journal of Research in Science Teaching, 32(9), 939–957. Rush, K. L., Waldrop, S., Mitchell, C., & Dyches, C. (2005). The RN-BSN distance education experience: From educational limbo to more than an elusive degree. Journal of Professional Nursing, 21, 283-297.
Camacho, M., & Good, R. (1989). Problem solving and chemical equilibrium: Successful versus unsuccessful performance. Journal of Research in Science Teaching, 26(3), 251–272.