ابوطالبی، خدیجه، و یاردانی سفیدی، پریا (1392). آموزش اثربخش شیمی بر بستر فنّاوری اطّلاعات و آموزش الکترونیکی، هشتمین کنفرانس آموزش شیمی ایران. سمنان 100-150.
احسانی، ام البنین (1392). نقش فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات در آموزش علم شیمی. هشتمین کنفرانس آموزش شیمی ایران. سمنان.
اصنافی، امیررضا، و حمیدی، علی (1385). نقش فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات در توسعه آموزش و دانش با تأکید بر نقش کتابخانههای مجازی. مجله نما،3(2)، 3-17عماری.
بهنام، ایوب (1391). بررسی تأثیر فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات بر میزان یادگیری، بهبود فرایند یاددهی-یادگیری و سواد اطّلاعاتی. ماهنامه تکنولوژی آموزشی، 1 (2)، 100-110.
ذوالفقارنسب، نریمان، و قدردان، شبنم (1394). واقعیت مجازی، سومین همایش ملی کامپیوتر. آموزشکده فنی و حرفهای سما واحد سنندج.
رحمانی، فاطمه. (1392). فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس شیمی (نقش وبلاگ در آموزش)، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، دانشکده شیمی دانشگاه سمنان.
رضوی، سیدعباس. ؛ جعفریزاده، مجید. و نوروزی، داریوش. (1386). فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 4(9)، 20-32.
شهسواری اصفهانی، سکینه؛ مصلی نژاد، لیلی و سبحانیان، سعید (1389). مقایسه تاثیر استفاده از دو روش آموزش مجازی و سنتی بر مهارتهای قابلیت مدار دانشجویان. نشریه پزشکی هرمزگان، 4(9)، 185-191.
صراف زاده، مریم (1384). برخی کارکردهای آموزشی و پژوهشی وبلاگها. مجله نما. شماره 22.
طالبزاده، محسن. و حسینی، سیدعلی. (1386). آموزش از راه دور، رهیافتی نوین در آموزش و پرورش ایران، فصلنامه نوآور آموزش، 29-20.
عماری، الهام. (1392). فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش نوآوریهای آموزشی در تدریس شیمی، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، دانشگاه سمنان.
فتحی، م. (1391). آموزش شیمی در بوته نقد. مجله رشد آموزش شیمی، 26(3)، 59-64.
قربانزاده، صادق، (1392)،N.T.M.H.F ، bayanbox.ir .
مقدسی، حمید. ؛ ربیعی، رضا. ؛ بیگدلی، شعله. و ابراهیمپورصدقیانی، حسن. (1395). نقش مدلها، رویکردها و نظریههای یادگیری در طراحی و تولید نرمافزارهای آموزشی مبتنی بر تکنیک واقعیت مجازی در آموزش پرستاری: مرور سیستماتیک. مجله پرستاری و مامایی ارومیه، 14(4): 300-312 .
مهرعلیزاده، یدالله، (1383). جهانی شدن، تغییرات سازمانی و برنامه ریزی توسعه منابع انسانی، دانشگاه شهیدچمران، تهران: انتشارات سمت.
Bingimlas, K. A. (2009). Barriers to the successful integration of ICT in teaching and learning environments: A review of the literature. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5(3): 235-245.