احمدی، یاور و خدایی، علیرضا(۱۳۹۹). مروری بر اهمیت آزمایشگاه و آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش، پژوهش در آموزش شیمی، سال دوم، شماره دوم، صفحات ۵۳ - ۶۵.
حسن وند، حسین(۱۴۰۱). نقش آزمایشگاه در رویکردهای نوین آموزش علوم تجربی، سومین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری های آزمایشگاهی، با مشارکت سه جانبه دانشگاه محقق اردبیلی، انجمن تحقیقات آزمایشگاهی و شبکه آزمایش های علمی ایران.
سلیمانی، خدیجه، عبودی، جلال و خجسته، ویدا (۱۴۰۰). بهبود علاقه دانش آموزان در درس شیمی و آزمایشگاه با ارائه و ارتقای مهارت کار گروهی و عملی، پژوهش در آموزش شیمی، سال دوم، شماره سوم، صفحات ۳۷ - ۴۸.
عبودی، جلال و نظرپورفرد،حامد(۱۴۰۰). مطالعه و بررسی عوامل موثر بر ایجاد علاقه مندی و انگیزش در دانش آموزان دوره دوم متوسطه به درس شیمی، پژوهش در آموزش شیمی، سال دوم، شماره چهارم، صفحات ۷۳ - ۹۶.
علیزاده، طوبی(۱۳۹۱). بررسی تاثیر مدل های (فضا پرکن، گلوله- میله و کامپیوتری) بر یادگیری و نگرش دانش آموزان، از شکل هندسی مولکول ها در شیمی دوم متوسطه، پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش شیمی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.
کرمی گزافی، علیرضا، یونسی، جلیل و عزیزیان، علی (۱۳۸۸). مقایسه میزان تاثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرم افزار آموزشی و روش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش آموزان، نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، سال چهارم، جلد ۴، شماره ۱.
مهرعلیزاده، یدالله(۱۳۸۴). روش های تجزیه و تحلیل داده های آماری و آزمون فرضیه در علوم اجتماعی و مدیریت. تهران: انتشارات آییژ.
میرجلیلی، ولی الله(۱۴۰۱). آزمایشگاه و ارتباط آن با یادگیری، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، سال پنجم، شماره چهلم، صفحات ۱۸۹ - ۱۸۱.
نادری، عزت الله و سیف نراقی مریم، روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی. تهران: نشر ارسباران ۱۳۸۵.
Gardner, j & Jerome jeweler. (2000). Your college Experience trategies for Success. U.S.A. Wads worth publishing company
Gillis, R. (2006). Teachers and students verbal behaviors during cooperative and small group learning. British journal of Educational psychology, 76-271287.
Ross, M.K. (2009). The impact of team working on the knowledge and attitudes of final year dental students(S: Ibbetson, R.J.) British Dntal journal. London: 206(3), 163
Thurston, Allen, et al. (2010) Cooperative Learning in Science: Follow –up from primary to High School. International journal of Education, 32(4), 501-522
Zachariah, Z. C., & Olympus, G. (2011). Physical versus virtual manipulative experimentation in physics learning. Learning and instruction, 21(3), 317-331.