آزاد، یاسر، و فرح بخش، کیومرث، و شفیع آبادی، عبدالله، و ربیعی، محمد، و سلیمی، حسین (1397). نقش مهارت انتخاب شغل در انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهرکرد. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی دانشگاه علامه طباطبایی، سال نهم، شماره 36، صص51-76.
ایزدی، صمد، و جویباری، لیلا، و بهنامپور، ناصر، و تقوی، احمد، و بیگی، فریبا (1393). ارتباط انگیزه تحصیلی و برخی عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 1(2)، 44-50.
حسین آبادی فراهانی، محمد جواد، و کثیرلو، لیلا، و اینانلو، فرهاد (1396). ارتباط بین انگیزه پیشرفت و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه توصیفی – همبستگی. نشریه آموزش پرستاری، دوره 6، شماره5.
خدابنده، صدیقه، و درتاج، فریبرز، و اسدزاده، حسن، و فلسفینژاد، محمدرضا، و ابراهیمیقوام، صغری (1393). نقش سبک های یادگیری در تبیین انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر، دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، سال دوم، شماره سوم، صص39-42.
رضایی راد، مجتبی؛ ساداتی مطلق، سیده لیلا (1396). مقایسة انگیزه پیشرفت، اعتمادبه نفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس دولتی، نمونه دولتی، هوشمند و تیزهوشان. پژوهش در برنامهریزی درسی، سال چهاردهم، دوره دوم، شماره 28(پیاپی55) زمستان 1396صفحات 74-67.
دانش، پروانه، و ملکی، امیر، و نیازی، زهره (1391). نظریه زمینه ای درباره علل اعتیاد زنان معتاد زندانی در زندان مرکزی اصفهان، فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی- فرهنگی، دوره اول، شماره 4، صص 125-145.
کرسول،جان (1396). پویش کیفی و طرح پژوهش، مترجم حسن دانایی فرد و حسین کاظمی، تهران، انتشارات صفار.
معماریان، آذین دخت، و عابدی، احمد، و شوشتری، مژگان، و علی پور، احمد (1394). اثربخشی مداخلات پند بعدی شناختی- رفتاری مارتین بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی، رویکردهای نوین آموزشی، سال دهم، شماره 1، صص 121-142.
مولوی، پرویز، و رستمی، خلیل، و فدایی نائینی، علیرضا، و محمدنیا، حسین، و رسول زاده، بهزاد (1386). بررسی عوامل موثر در کاهش انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. مجله سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، دوره 25، شماره 1، صص 53-58.
ناصح،لادن، و مردانیان دهکردی، لیلا، و ناصح، حامد (1396). بررسی انگیزه تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 12(1)،27-39.
نظامی، مینا، و نقش، زهرا، و حجازی، الهه (1399). تحلیل چند سطحی رابطه انگیزش تحصیلی، ادراک دانش آموزان از جو مدرسه و احساس کارآمدی و رضایت شغلی معلمان. فصلنامه نوآور یهای آموزشی، سال بیستم بهار 1400 شماره 77.
Faiza K., Arshad J. (2020). Students' perceptions of factors for academic failure in pre-clinical years of a medical school. J. Pak. Med. Assoc., 70(5), 803-808.
Gunduz, M., & Karaman, S. (2020). Open education faculty and distance education students' dropout reasons: The case of a Turkish State University. Open Praxis, 12(1), 7.
Pusztai, G., Fenyes, H., Szigeti, F. & Pallay, K. (2019). Dropped-out Students and the Decision to Drop-out in Hungary. Central European Journal of Educational Research, 1(1), 31 – 40.