براهوئیمقدم، نورمحمد، و کهرازهی، مجید (1399). مطالعه تطبیقی روشهای تدریس آموزش علوم تجربی دورة ابتدایی در ایران و انگلستان. فصلنامه توسعه حرفه ای معلم،سال پنجم،شماره2،تابستان 1399، 58-41.
شعبانی، حسن (1390). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، تهران، انتشارات سمت.
صاحبزاده، بهروز (1391). آموزش علوم تجربی (دانشها و مهارتها)، زاهدان، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
عباسعلیزاده، فاطمه، و عباسعلیزاده، پروانه (1401). اصول تدریس در مدارس، دوازدهمین دوره همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، سال1401.
غدیریگرگانی، حشمت (1387). مقایسهی اثر بخشی روش تدریس اکتشافی با روش سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، ایران.
فتحیواجارگاه، کوروش (1390). اصول برنامهریزی درسی، تهران، انتشارات ایران زمین، چاپ نهم.
فضلیخانی، منوچهر (1386). راهنمای عملی روشهای فعال و اکتشافی در آموزش، تهران، انتشارات آزمون نوین.
موسایی، مهدی، و موسایی،منصوره (1396). تدریس اثربخش و فعال در آموزش علومتجربی، کنفرانس پژوهشهای نوین ایران و جهان در روانشناسی و علوم تربیتی حقوق و علوم اجتماعی، سال1396.
وکیلیان، منوچهر (1386). روشها و فنون تدریس، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور.
هارلن، وین (1392). نگرشی نو بر آموزش علوم تجربی در دوره ابتدایی. مترجم: شاهده سعیدی، حسین دانشفر؛ تهران: نشر مدرسه برهان