آرمند، محمد (1372). پیاژه برونر (روشهای تدریس فعال و آرا صاحبنظران). رشد معلم، دی (97)، 59-61.
حقیقت، حمیده، و فتحینیا، مهرانگیز (1399). کاربرد نظریههای یادگیری در آموزش شیمی. پژوهش در آموزش شیمی، 2(1)، 5-23.
خزایی، مریم، و عمیدیان، معصومه، و خراشادیزاده، مهناز(1395). نقش آزمایش در یادگیری مفاهیم شیمی. نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، زنجان، دانشگاه زنجان.
زندی، احمد (1382). رابطه صمیمانه معلم و دانشآموز. نشریه معلم، (178). 31-32.
مجاهد، مریم، و حسینی، محبوبه، و زینب قاسمی زینب (1392). رویکردی نوین در روش تدریس (ساختگرایی). کنفرانس آموزش شیمی ایران، سمنان، دانشکده شیمی دانشگاه سمنان.
محمودی، فیروز، و فتحی آذر، اسکندر، و اسفندیاری، رجب (1388)، ارزیابی تدریس دبیران متوسطه بر اساس عوامل دهگانه فلندرز. دانشنامه دانشور رفتار، 16(36)، 23-40.
محمودی، فیروز، و فتحی آذر، اسکندر، و اسفندیاری، رجب (1388). بررسی رابطه میزان مشارکت فعال دانشآموزان در جریان تدریس با پیشرفت تحصیلی. نشریه مطالعات تربیتی و روانشناسی، 10(3)، 65-82.
محمودی مظفر، مجید (1396). اثر بخشی رویکرد تربیت اخلاقی نصیرالدین طوسی بر تغییر نگرش معلمان در فرایند تربیت اخلاقی دانشآموزان. روانشناسی علوم تربیتی، 13 (45 )، 147-162.
نقیزاده، نفیسه، و امیری، جمشید (1396). بررسی جایگاه آموزش و پرورش در تربیت شهروندی. کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم اجتماعی تربیتی علوم تربیتی، تهران.
نقیه، مجید، و کشتیآرای، نرگس، و رحمانی، جهانبخش (1398). آسیبشناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (اصفهان). توسعهی آموزش جندیشاپور، 10(ویژهنامه)، 141-152.
نوجوان، پرویز، و منظوری لشگر، محمدحسین، و معتمدنیا، فرهاد (1392). اهمیت و نقش فعالیتهای عملی در آموزش شیمی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، سمنان، دانشگاه سمنان.